חצי מיליון עובדים הפגינו בצרפת נגד התכניות הניאו-ליברליות של מקרון

חצי מיליון עובדים הפגיני אתמול (חמישי) ברחבי צרפת נגד התכניות הניאוליברליות של ממשלת מקרון. הפגנות ומחאות נערכו ב-140 ערים ועיירות ברחבי המדינה. יעד המחאה הוא הרפורמות השונות שמנסה הנשיא עמנואל מקרון להעביר, ביניהם פגיעה בעובדי המגזר הציבורי והפרטת הרכבות על ידי ביטול ההסכם הקיבוצי. כך מסר הבוקר העיתון "הומניטה".

2018-03-23_171721

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, פייר לורן, אתמול בעת התכנסות ההפגנה במרכז פאריס (צילום מסך: הטלוויזיה הצרפתית)

מקרון, מנסה לנהל את צרפת כמו תאגיד קפיטליסטי. במסגרת זו הוא גם רומס את זכויות הסטודנטים ותלמידי התיכון, הורס את מערכת החינוך, פוגע בחברת הרכבות הלאומית ומשמיד הלכה למעשה את זכויות העובדים. לשביתה ולהפגנות שנערכו אתמול, הצטרפו מורים, תלמידים וסטודנטים. כל מפלגות וארגני השמאל חתמו על קריאה משותפת בתמיכת העובדים. בין החתומים על המנשר: המפלגה הקומוניסטית, מפלגת השמאל של ז'אןלוק מלנשון, המפלגה הקומוניסטית של העובדים, המפלגה האנטיקפיטליסטית החדשה, הפלג השמאלי של התנועה הירוקה ועוד. משלחת של המפלגה הסוציאליסטית שהגיעה להפגנה נאלצה לשוב על עקבותיה בגלל קריאות בוז של המפגינים.

בפאריס נערכה ההפגנה הגדולה מכולן: יותר מרבע מיליון בני אדם. למעשה מדובר בשתי הפגנות: של עובדי חברת הרכבות ושל עובדי המגזר הציבורי, שיצאו משתי קצוות העיר והגיעו ליעדן בכיכר הרפובליקה. אתמול גם צוין בצרפת ה-22 במארס. לפני 50 שנה ביום הזה באוניברסיטת ננטר שליד פאריס, החלו האירועים שהובילו למחאות העובדים והסטודנטים ההמוניות במאי 1968.