חמישה נעצרו: פעילים התומכים במאבק העם הפלסטיני השתלטו על שני מפעלים של אלביט בבריטניה

פעילים התומכים במאבק העם הפלסטיני לשחרור לאומי השתלטו ביום רביעי על שני מפעלים של אלביט בבריטניה. על פי ההודעה שמסרה ההתארגנות "פועלה למען פלסטין", חמישה בני אדם נעצרו לאחר שקיימו במפעל בבעלות ישראלי באולדהאם שבמנצ'סטר בבריטניה. הפעילים שחוררו אתמול תוך מגבלות – בין היתר אסור להם להתקרב למתקני חברת הנשק הישראלית.

אחד הפעילים שנעצר ביום רביעי בעקבות ההשתלטות על מפעל אלביט באולדהאם שבמנצ'סטר בבריטניה (צילום: פעולה למען פלסטין)

 

הפעילים ריססו מחשבים בצבע אדום, שברו חלונות, אזקו עצמם למתחם והדביקו סרט עליו נכתב "זירת פשע מלחמה" על דלתות הכניסה. שניים נעצרו בחשד לגרימת נזק ושלושה נוספים בחשד לפריצה, לאחר שהורדו מהגג. פעילי הקבוצה גם הפגינו בסניף הבריטי של אלביט מערכות במתחם עסקים ליד בריסטול, אך לא נרשמו מעצרים.

בהצהרת הארגון נמסר: "לאלביט אין שום מקום בחברה תרבותית כלשהי וקיומה מהווה כתם מוחלט על בריטניה". לטענת המשטרה "נזק של למעלה מ-100,000 לירות שטרלינג נגרם למקום". הקבוצה תלתה כרזה על גג המפעל באולדהם ובו כתוב "מערכות של אלביט נוסו על פלסטינים, והיו בשימוש בקשמיר". מטעם הארגון נמסר לתקשורת: "זו הפעם הראשונה שפעילים משתלטים על החלק הפנימי של אלביט, וכובשים את המבנה באולדהאם לחלוטין מלמעלה למטה. פעילים התחייבו לחסום את שני האתרים זמן רב ככל האפשר כדי לשבש את יכולתה של ישראל להמשיך ולהפיק נשק רצחני ולהרוויח ממנו".

הקבוצה מגדירה את החברה הישראלי כ"שותפה בפשעי מלחמה". "הנשק הולך לעידוד משטרים מדכאים ברחבי העולם בין הלקוחות ניתן למנות את הסוכנות הימית והחוף הבריטית, המשתמשת במל"טים של אלביט כדי לעצור מהגרים המחפשים מקלט בבריטניה". פעילי הארגון מסרו כי ימשיכו במחאה "עד למיגורה של אלביט מאדמת בריטניה".