ח"כ תומא-סלימאן על הרשעת המשוררת טאטור: כניעה לימין שבשלטון

בית המשפט השלום בנצרת הרשיע אתמול (חמישי) את המשוררת דארין טאטור מכפר ריינה בעבירות של הסתה ותמיכה בארגון טרור. טאטור, בת 35, נעצרה באוקטובר 2015 לאחר שפרסמה שיר תחת הכותרת "התנגד עמי, התנגד להם", ובשל פרסומים בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה.

עורכת הדין גבי לסקי אמרה לאחר הכרעת הדין כי "על אף שבית משפט דיבר גבוהה גבוהה על חופש הביטוי, זו פגיעה בזכויות הפוליטיות של אזרחית במדינה. צר לי שבית המשפט ממשיך לתת יד לסתימת פיות והופך שירה לדבר פלילי". התובעת בתיק אלינה קאפמן מסרה מנגד כי "בית המשפט העביר היום מסר שלפיו גם למלים יש משמעות, וחופש הביטוי אינו שקול למתן היתר להסתה ותמיכה בטרור".

לסקי מסרה כי בכוונתה לערער על הפסיקה. "אם נצטרך נגיע לבית המשפט העליון", אמרה. "לא יכול להיות שבמדינה שצועקים בה כל יום 'מוות לערבים' ואף אחד לא מועמד לדין… עצם ההעמדה לדין ואחר כך ההרשעה שלה אומרות שאסור לבקר את השלטון ואין חופש למיעוט".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה לאחר ההרשעה כי "אווירת ההסתה וההפחדה התחילה לחלחל עמוק במערכת בתי המשפט. זוהי החלטה המהווה כניעה למדיניות עליהום המיוצרת במטבחה של ממשלת הימין, כך שכל קריאת תיגר נגד מדיניות הדיכוי והכיבוש הפכה להיות הסתה לטרור. משוררת צעירה, שכל חטאה הוא לעמוד ולתמוך בבני עמה, הפכה בין יום ולילה להיות איום קיומי על מדינה שכל מי שעומד בראשה ממשיך להסית באופן פרוע וחסר כל רסן נגד ציבור שלם של אזרחים ילידי הארץ. זוהי הדמוקרטיה במיטבה".

ח"כ תומא סלימאן הוסיפה כי "חופש הביטוי גרסת ישראל 2018 הוא רק לאלה שמיישרים קו עם מנטליות השנאה והגזענות. אחרת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו תחת מעצר מתמשך, מואשמים ומורשעים בהסתה לטרור. המסמר האחרון בארון הדמוקרטיה הישראלית המדומה, כבר ננעץ מזמן, ועל שני העמים החיים כאן להתקומם יחד נגד משטר האפרטהייד שמטפח את ערוגותיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".