ח"כ תומא-סלימאן על הרצח בגלבוע: הממשלה נושאת באחריות ישירה למקרה הטרגי

אלפים השתתפו אחה"צ (ראשון) בהלווייתו של דיאר עומרי (19) שנרצח אתמול אחרי קטטה בכביש בגלבוע. עומרי נרצח אמש בכניסה לכפרו סנדלה. דניס מוקין, בן 32 מגן נר, הוא החשוד ברצח. מלבד רצח, הוא חשוד גם בנהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילת רישיון ושיבוש הליכי חקירה.

דודו של עומרי טען הבוקר שמדובר ברצח בכוונת תחילה. בריאיון לרשת ב' אמר כי "אחרי שהממשלה הימנית הגיעה, ביקשו שכל אחד שיש לו נשק – שיילך איתו.  הבחור שירה ביצע את העבודה שלו בנאמנות. מה שאמרו לו – עשה. ככה מכניסים את השנאה. אתם מכניסים את השנאה לילדים שלנו". לאחר מכן, באולם בית המשפט הפנה האב אצבע מאשימה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מאז שהוא בשלטון הרציחות עלו ב-50%. למי הוא נותן נשקים? לימנים? למה כל האזרחים הערבים שהם בעלי תפקידים בבתי חולים לא מקבלים נשק?".

בריאיון ששודר הבוקר בגלי צה"ל אמרה חברה הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש): "מי שצפה בסרטון אתמול ראה תמונה של חיסול צעיר. אפשר להגיד שזה לא על רקע לאומני, אבל אם אומרים לאנשים להסתובב עם נשק ומסמנים כל צעיר ערבי כמפגע בפוטנציה – זה רקע לאומני".

מאוחר יותר הוסיפה בתחנת הרדיו 103 "הרצח של אתמול אינו כמו שאר המקרים, דווקא הממשלה נושאת באחריות עליו בצורה ישירה", הבהירה. "כשיש מסע הסתה כל הזמן נגד האוכלוסייה הערבית, כאילו כל אחד מאיתנו מפגע בפוטנציה, ההוראות וההכוונה ליהודים מדי פעם היא לצאת עם הנשק. זה לא היה רק מישהו שפחד וירה, הייתה, הצעיר חזר לאוטו ובכל זאת  השני ירה בו, זה היה חיסול. מה אפשר לעשות עם שרים, מפכ"ל וראש ממשלה שמכינים את הקרקע למקרים כאלה?  אני חושבת שהגיע הזמן לומר בצורה ברורה ששר הביזיון הלאומי והמפכ"ל שלו לא רק נכשלו, אלא מלבים את המקרים הללו, צריך מיד לומר להם שהם לא יכולים להמשיך בצורה כזו".

על השאלה האם על המפכ"ל להתפטר, השיבה ח"כ תומא־סלימאן: "בטוח, אדם שחושב שבדם שלנו להרוג אחד את השני בטוח לא ינקוף אצבע. הוא רואה את זה עניין תרבותי, אולי הוא יבקש משר התרבות להתערב". מפכ"ל שאומר שזה בתרבות שלנו לרצוח אחד את השני, מה אדרוש ממנו חוץ משיזוז הצידה?". בסיום, הדגישה: "מדברים על דמוקרטיה, פה מדברים על חיים, אני חושבת שהגיע הזמן שנצא ונשבית את המדינה עד שכולם יתעוררו ויבינו שחיי הצעירים שלנו הם לא הפקר".