ח"כ תומא-סלימאן על הסכם הפסקת השבתת המעונות: הישג מסוים ומוגבל מאוד

השבתת המעונות הסתיימה הבוקר (שישי) לאחר חמישה ימים, בעקבות הסכם שנחתם בין נציגי הממשלה לארגוני הנשים. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הגדירה את ההסכם "הישג מסוים".

לדברי ח"כ תומא-סלימאן "לממשלה הזו, כמו לממשלה הקודמת – אין רצון לשינוי אמיתי בגיל הרך או במקצועות הוורודים. מוכרחים להמשיך להיאבק למען חינוך חינם אמיתי מלידה. מוכרחות להמשיך להתארגן ולאבק על זכויותינו". "מטפלות מעונות היום נאבקו על זכותם להתפרנס בכבוד והאוצר הסכים לבחון את פתיחת סל התעריפים ואולי אולי לפצות אותן על הדרך. זה הישג מסוים, אבל מוגבל מאוד, והוא עוד עלול להתמסמס", הדגישה.

מצעד העגלות יוצא לדרך, ביום רביעי, בכיכר הבימה (צילום: נעמת)

 

במסגרת ההבנות שהושגו, בתקופה בה יתנהל המו"מ, יינתן מענק למטפלות שעלותו למדינה מוערכת בכ-100-50 מיליוני שקלים. ניתן להעריך כי מדובר בתוספת של מאות שקלים לשכר של כל מטפלת בחודש. מדובר לארגונים המפעילים את מעונות היום, שכן במשרד האוצר רצו להמתין עם העלאת השכר עד לאישור התקציב ולהקפאת השכר במגזר הציבורי כפי שמתכננת הממשלה יחד עם ההסתדרות.

ממשרד האוצר, זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה וההסתדרות נמסר כי סוכם שהגורמים יפנו לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח – בדיקה שלא נעשתה בעשר השנים האחרונות – מתוך רצון למימוש מסקנותיה בתחילת שנת הלימודים הבאה.

יצוין שמחאות המטלפות וההורים נמשכו עד לרגע חתימת ההסכם. מאות הורים ומטפלות-מחנכות השתתפו ביום רביעי אחה"צ. בצעדת העגלות שהתקיימה בשעות הצהריים בשדרות רוטשילד בתל אביב, במחאה על שכרן ותנאי העסקתן של המטפלות במעונות היום.

 

עוד בנושא:

בעקבות קרע עם האוצר תימשך השבתת המעונות; דיון בוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת