ח"כ תומא-סלימאן: נתניהו הבטיח לפני שנים שימגר את האלימות – עדיין מחכים

"נתניהו הבטיח לפני שנים שימגר את האלימות, אנחנו עדיין מחכים". כך אמרה אתמול (חמישי) ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת) בריאיון ששודר באתר וויינט. בהמשך קטעים מתוך הריאיון.

כרזה נגד האלימות בכניסה לעיר אום אל-פחם (צילום: אל-אתיחאד)

 

שמענו שאת מקבלת איומים לאחרונה

בואו נגיד שיש גידופים וקריאות מתלהמות פה ושם. בשבת האחרונה היה ניסיון להתנפל, להגיע אליי, בהפגנה שהשתתפתי בה. זה נהדף על ידי החברים הטובים שלי במפלגה, אבל נכון. יש אווירה ממש עכורה בבחירות האלה.

את חוששת? מאובטחת אולי?

לא, יש את היועצים איתי שהם תמיד סביבי, אני מגיעה לאירועים שעורכים חברי המפלגה, אני עדיין לא חושבת שצריך להיכנס לאווירה הזו, המאיימת, שרוצים להכניס אותנו אליה. הבחירות האלה הן לא סביב הנושאים החשובים.

המאמצים של ראש הממשלה הצליחו לפלג את הרשימה המשותפת?

מה שהצליח עם נתניהו זה להוציא את אחד ממרכיבי הרשימה המשותפת החוצה. אני חושבת שעצם היציאה של רע"מ מתוך הרשימה המשותפת כבר שירתה במודע או שלא במודע את האינטרסים של רה"מ. אפילו אם רע"מ עוברת כבר ירד הייצוג של הרשימה המשותפת. נתניהו קיבל את זה במתנה, בלי שזה יעלה לו כלום.

אחוזי ההצבעה בחברה הערבית מטרידים אתכם?

בבחירות הקודמות הצביעו יותר מ-60% באוכלוסייה הערבית, שיא חסר תקדים. אנחנו עובדים כדי שהציבור הערבי יצביע. יש לנו עוד כעשרה ימים. נכון, מערכת הבחירות מנומנמת קצת, אם אנחנו מסתכלים על השטח. זה בגלל האווירה המאוד קשה גם של משבר הקורונה. אנחנו בונים על 11-10 מנדטים ואני מאוד מקווה שנגיע לשם.

יש הפגנות בחברה הערבית והאלימות שגואה. אלה לא נתונים שאמורים להוציא את האנשים להצביע?

זה מה שצריך כשמצליחים באמת לכוון את הכעסים למקומות הנכונים. אני חושבת שהכעס שקיים בחברה הערבית הוא מוצדק ביותר, וגם חוסר האמון שהממשלות אכן יטפלו בבעיות שגורמות לו. יש חוסר אמון במערכת.

ייתכן שלא מאמינים לכם, שלא עשיתם מספיק כדי למגר את הפשיעה?

מה אנחנו אמורים לעשות כדי למגר את תופעת הפשיעה? לא שמעתי אף פעם שביקשו מחברי כנסת לעמוד מול ארגוני הפשע. המשטרה לא עושה, היא לא מכה בהם. אנחנו דורשים את זה, מובילים הפגנות, מפעילים לחץ פרלמנטרי, מדברים עם השרים

אולי מנסור עבאס צודק?

מה בעצם קיבל מנסור עבאס? שבעה חודשים הממשלה לא הצליחה ללכת אפילו צעד אחד קדימה בנושא הזה, בלי רצון פוליטי והבנה שארגוני הפשע לא יצטמצמו וייכנסו רק לכפרים הערביים, בלי להבין שאנחנו לא נישאר במצב שבו אנחנו חשופים לארגונים האלה והמשטרה מסתכלת מהצד. הם יכולים לבנות 100 תחנות, אבל בלי משטרה שלא רוצה לעבוד – אי אפשר.

לריאיון המלא: https://www.youtube.com/watch?v=WJB9qhZbfe0