ח"כ תומא-סלימאן: מצעד הדגלים הוא פרובוקציה אלימה כדי להוכיח שליטה בירושלים המזרחית

"מצעד הדגלים הוא פרובוקציה אלימה וכוחנית, של הרוצים בכוח להוכיח שיש שליטה בירושלים המזרחית שהיא תחת הכיבוש", כך אמרה אתמול (שלישי) ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) בריאיון ששודר ב-103 אף. אם.

"מן הראוי לבטל את המצעד הזה. לא לתת לכוחות הפשיסטים שמשתוללים כל פעם ואנחנו יודעים מראש שיהיו אירועים אלימים" הוסיפה והדגישה "אני לא בעד יום ירושלים. אני לא מאמינה ואני נגד מה שנקרא איחוד ירושלים. ירושלים המזרחית תחת כיבוש והיא לא מאוחדת, אף אחד בעולם לא חושב ככה והגיע הזמן להבין שזה חלק מאזור תחת כיבוש ואי אפשר לקיים בו דברים כאלה".

יצוין שמחר ייערכו מספר אירועים של מתנגדי המצעד הפרובוקטיבי. בשעה 16:30 תתקיים הפגנה בכיכר החתולות בירושלים המערבית תחת הסיסמא "הפשיזם לא יעבור". המארגנים מסרו "בחודשים האחרונים אנחנו נאבקות ונאבקים על דמוקרטיה בישראל, בזמן שבמזרח ירושלים חיים מעל ל-350 אלף תושבים פלסטינים, חסרי אזרחות ישראלית, שחסומה בפניהם הדרך להצבעה ולייצוג פוליטי בכנסת ובממשלה, והם נתונים לאלימות ממוסדת. ביום ירושלים הקרוב נעמוד כולנו בסולידריות עם תושבי מזרח ירושלים, ונדרוש צדק, שוויון וחופש לכל תושבי העיר. אל מול מצעד הדגלים האלים, החוגג עליונות יהודית, ופוגע באורח קשה בתושבי מזרח ירושלים – נציב אלטרנטיבה של התנגדות לכיבוש".

עוד נמסר מפרי ג'רוזלם, "מצעד הדגלים, שעובר בשנים האחרונות בלב הרובע המוסלמי, הוא מצעד של שנאה וגזענות. ביום המצעד, מחויבים הסוחרים בעיר העתיקה לסגור את חנויותיהם משעה מוקדמת, והתושבים הפלסטינים ברחובות ובבתים חשופים לאלימות קשה – מקריאות "מוחמד מת" ו"שיישרף לכם הכפר", ועד לאלימות פיזית מסכנת חיים. לצד המאמצים למנוע מראש את מעבר המצעד ברובע המוסלמי, נעמוד גם השנה מול המצעד, ונתנגד לכוחות האלימים והחשוכים ששוטפים את העיר".

ארגון תג מאיר יקיים בשעות הבוקר את "מצעד הפרחים" בשעה 11:00. המצעד הנערך זה השנה התשיעית ייצא מכיכר ספרא לעבר העיר העתיקה. מתג מאיר נמסר "מצעד דגלים ברובע המוסלמי של העיר העתיקה עם שירים כמו 'ואנקמה נקם אחת משתי עיני בפלסטין-ימח שמח' לא יתרום לשלומה של ירושלים. השתתפות מנהיגי מפלגות עליונות-יהודית בצעדה זו, שכל אומנותם התגרות והתעמרות, גם היא לא תתרום לשלומה של העיר".

גם ביפו תתקיים צעדת מחאה בכותרת "לא תסכסכו בינינו – התשובה למצעד הדגלים – צעדת השותפות", בשעה 17:30 בגן השניים. מחד"ש נמסר "אנשי ימין מנסים להשתלט על יפו, לדחוק את הציבור הערבי מהבתים, ולהפוך את יפו לעיר ליהודים בלבד. מצעד הדגלים בעיר הוא פרובוקציה מכוונת שמטרתה להפיץ הסתה ושנאה ברחובות, ולעורר מתחים ואלימות בעיר. מול ההסתה הגזענית של מצעד הדגלים, נצא תושבי יפו, ערבים ויהודים, להפגין למען שוויון יפו משותפת לכולנו, למען יפו רב תרבותית של כל תושביה. נגיד למסיתים שהם לא יסכסכו בינינו".

"בזמן שהם באים להראות 'מי בעל הבית', אנחנו נקרא לבנות בית משותף לכולנו: למען עצירת צווי הפינוי, מימוש זכות הבעלות של דיירי עמידר, ודיור בר השגה לצעירים. נקרא בקול גדול שדמוקרטיה מתחילה בבית", הדגישו.

בתוך כך, שעמותת עיר עמים שיגרה אתמול מכתב דחוף למפקד מחוז ירושלים, לראש עיריית ירושלים וליועצת המשפטית לממשלה בעקבות הפרסום לפיו סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג לפיו "ישנם מסלולים נוספים של באי מצעד הדגלים בניגוד למסלול המאושר, אשר הוא כמובן מאוד בעייתי שלעצמו". לדברי כעיר עמים "יש שלא מספיק להם לרמוס את המרחב הפלסטיני בשער שכם וברובע המוסלמי, והם חפצים לעשות זאת בעוד אזורים במזרח העיר. אנו עושים את אשר ביכולתנו למנוע זאת".

 

עוד בנושא:

חד”ש: מצעד הדגלים בירושלים המזרחית – פרובוקציה פשיסטית בשטח כבוש