ח"כ תומא-סלימאן: לאפשר ביקורן של חברות קונגרס שהיו יעד להתקפה של טראמפ

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) דורשת לאפשר את הכניסה לישראל של שתי חברות קונגרס שהיו יעד להתקפה גזענית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בהודעה שמסרה הבוקר הדגישה ש"טראמפ תקף אותן בגזענות, ונתניהו שוקל למנוע מהן כניסה. טאליב ועומאר מייצגות את דעת הקהל העולמית נגד הכיבוש ובעד עצמאות פלסטינית. הן ימשיכו לדבר בקול רם בין אם יורשו להיכנס או לא. נתניהו, אתה לא יכול להסתיר את הכיבוש ולהתנהג כמו בת יענה. תן להן להיכנס".

חברות הקונגרס איאנה פרסלי, אלכסנדריה אוקסיוקורטז, אילהאן עומאר, וראשידה טאליב בעת מסיבת העיתונאים שקיימו השבוע (צילום מסך: בי.בי.סי)

חברות הקונגרס אילהאן עומאר ורשידה טאליב, המצויות במרכזה של סערה פוליטית בארה"ב בעקבות מתקפה של הנשיא דונלד טראמפ, מתכוונות להגיע לביקור בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים בשבועות הקרובים, כך פורסם היום (חמישי) ב"הארץ". שתיהן הביעו בעבר תמיכה בתנועת החרם, כך שהתיקון לחוק הכניסה לישראל אמור למנוע את כניסתן אליה. למשרד החוץ יש סמכות להמליץ למשרד לנושאים אסטרטגיים ולמשרד הפנים, האחראים על יישום החוק, שלא למנוע כניסת גורמים מדיניים, מחשש לפגיעה ביחסי החוץ של ישראל. ל"הארץ" נודע כי כיוון שמדובר בנושא רגיש, הנוגע ליחסי ישראל עם ארה"ב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שיתבקש להכריע אם תותר כניסתן של השתיים.

עומאר אישרה אמש כי בכוונתה לבקר בישראל, ואמרה כי היא מעוניינת ללמוד על הכיבוש. "כל מה שאני שומעת מצביע על כך ששני הצדדים מרגישים שעדיין יש כיבוש", אמרה לאתר "ג'ואיש אינסיידר". טאליב אמרה בריאיון לאתר "אינטרספט" כי היא רוצה להגיע לישראל ולשטחים, כחלופה לסיורים שמארגנת השדולה הפרוישראלית איפא"ק. ל"ג'ואיש אינסיידר" אמרה כי תביא עמה את שני ילדיה.

יצוין שחברות הקונגרס אלכסנדריה אוקסיוקורטז, אילהאן עומאר, איאנה פרסלי וראשידה טאליב קראו השבוע לאזרחי ארצות הברית "לא ליפול בפח" של טראמפ. במסיבת עיתונאים שכינסו הארבע, המכונות "ההרכב", הן אמרו שצריך להתמקד יותר במדיניות ולא במילים של הנשיא. "זאת פשוט הסחת דעת מהכאוס והתרבות המושחתת של הממשל הזה", אמרה פרסלי. עומאר וטאליב חזרו על קריאותיהן לפתוח בהליכי הדחה נגד הנשיא.

ההתפרצות של טראמפ החלה בעקבות עדותן של אוקסיוקורטז, טאליב ופרסלי על התנאים במרכז למעצר מהגרים שבו הן ביקרו. הנשיא טען כי התנאים במרכז קיבלו "ביקורות נהדרות" ואז החל לתקוף את הקבוצה כולה, ואת עומאר בפרט.

ח"כ תומאסלימאן תקפה ביום שלישי את טראמפ בעקבות הסערה שעורר בסדרת ציוצים הגזעניים שבהם תקף את המחוקקות במפלגה הדמוקרטית. ח"כ תומאסלימאן אמרה כי "טראמפ יצא למתקפה גזענית נגד חברות הקונגרס של השמאל. טראמפ ונתניהו פועלים באותה דרך. הם מייצגים את אותה גזענות, לאומנות והסתה נגד מיעוטים ככלי פוליטי כדי להישאר בשלטון".