ח"כ תומא-סלימאן: יו"ר רע"מ עבאס הרים דגל לבן ומוותר על עקרונות בסיסיים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב אמש (שלישי) על דבריו של יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס בוועידת גלובס לעסקים, שאמר "המדינה תישאר יהודית והשאלה אינה זהות המדינה". עודה אמר בתגובה כי "לא יעזור חוק הלאום ולא מנסור עבאס, אנחנו לא נתינים, אנחנו בני המולדת הזו, אזרחים בזכות". עוד הוסיף עודה כי "שאלת זהות המדינה צריכה לעניין כל אזרח – ערבי או יהודי – שאכפת לו משלום ודמוקרטיה".

ח"כ מנסור עבאס אתמול בוועידת גלובס לעסקים (צילום מסך: גלובס)

 

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) התראיינה הבוקר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103 אף.אם. ואף היא תקפה את התבטאויותיו של יו"ר רע"מ. "עבאס מוכיח יום אחרי יום שתמורת המעט שהוא מקבל, הוא עושה הרבה ויתורים על עקרונות בסיסיים", הדגישה, "הוא למעשה אומר שחוק הלאום מקובל עליו".

תומא-סלימאן התייחסה להכרזתו ואמרה: "מדינת ישראל התבססה על העובדה שהיא רוצה להיות מדינה יהודית, תוך שדחקו את האוכלוסייה הערבית". היא הביעה את אי שביעות רצונה מחלקו השני של המשפט, ואמרה: "מדינת ישראל לא תישאר בעיניי מדינה יהודית, יש לי גם הזכות לקבוע מה אופייה של המדינה". היא הוסיפה כי עבאס הרים בדבריו דגל לבן, ואמרה: "יש לנו את הזכות המלאה להיות אזרחים שווים. נראה שעל עבאס מקובל המצב לפיו הוא לא אזרח שווה, אלא נתין".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת "שוב מנסור עבאס מתייצב לימין הימין בהתבטאות אנטי דמוקרטית מבישה. לאזרח הערבי הפלסטיני יש זכות שווה על מדינתו ועל קביעת זהותה. אי אפשר לנתק את שאלת זהות המדינה ממעמדו של האזרח הערבי בה. מעמדו יהיה שווה ומכובד אך ורק אם זהות המדינה תהיה שוויונית ומכבדת – קרי, מדינת כל אזרחיה".