ח"כ תומא-סלימאן ותושבים ערבים ניסו להציל את אבי הר-אבן מהמלון הבוער בעכו

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) ותושבים ערבים ניסו להציל את אבי הר-אבן מהמלון הבוער בעיר עכו. כך נחשף בציוץ שפרסמה (רביעי) ובו נאמר "מותו של אבי הר-אבן מזעזע ושובר את הלב. נעצבתי במיוחד לשמוע עליו כי בשעה שהמלון בו שהה בעכו עלה באש אני, יחד עם עוד תושבי עכו ערבים רבים, עשינו מאמצים בשטח להוציא אותו מהמלון הבוער". יצוין שהתיעוד הכולל סרטונים שבידי המשטרה מאשרים את דבריה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: הכנסת, מתוך דף הפייסבוק של ח"כ תומא-סלימאן)

 

הר אבן, חתן פרס ביטחון ישראל נפגע אנוש בהצתת בית המלון אפנדי בהתפרעויות בעכו, מת ביום ראשון האחרון בבית החולים רמב"ם. מלון האפנדי בעיר העתיקה הוצת בהתפרעויות בעיר בחודש שעבר, במהלך מבצע שומר החומות. בשריפה נפגעו קל גם בן 17 ובת 76 משאיפת עשן. המשטרה ושב"כ עצרו חשודים בהצתה, והחקירה נמצאת תחת צו איסור פרסום. בעימותים הוצתו גם נקודת המשטרה בעיר ומסעדת "אורי בורי", ובית המלון הושחת.

עם פרסום דבר מותו של המדען מסר ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "אבי הר אבן ז"ל נרצח באכזריות בידי בני עוולה שהציתו מלון על יושביו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה והחברים. עלינו להביט במציאות: יש כאלו המעוניינים באלימות, המשתמשים בה לצרכיהם הפוליטיים – עלינו לעמוד מולם בעוצמה ובנחישות. דם רב מדי נשפך".