ח"כ תומא-סלימאן דורשת חקירה אמיתית על נסיבות מותו של התייר האיטלקי שנדרס בטיילת

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) מטילה ספק בגרסת המשטרה לפיה התייר האיטלקי אלנסדרו פאריני נדרס למוות במסגרת פיגוע טרור.  בריאיון לאתר "וויינט" אמרה אתמול (ראשון) תומא-סלימאן כי "יש לנו זכות לפקפק בסיפור של המשטרה". בנוסף, היא האשימה את המשטרה במתיחות בהר הבית, וטענה כי "המשטרה נכנסת כל יום לאל-אקצא ומתעמרת במתפללים".

תומא-סלימאן הביעה פליאה שהמשטרה לא הציגה תיעוד מצולם של האירועים שהובילו להרג של מוחמד אלעסיבי בעיר העתיקה בירושלים. "המשטרה לא משדרת אמינות ולא מאפשרת לנו לסמוך עליה". לדבריה, יוסף אבו-ג'אבר תושב כפר קאסם שביצע הדריסה בשישי, היה אדם "עם שישה ילדים, עובד למחייתו, ללא רקורד פלילי ולא צעיר מתוסכל ללא תקווה", ודרשה "חקירה אמיתית שתגלה את האמת". יצוין שאמש שידר הכתב דניאל אלעזר בחדשות הערב בכאן 11, שהמשטרה מחזיקה בתיעוד ממצלמת הגוף של הקצין שירה למוות באבו-ג'אבר – מרגע התהפכות המכונית ועד הירי, אך מסרבת לפרסמו מתוך נימוק של "שיקולי חקירה".

"ימין אלה אמורים להיות ימים של שמחה, גם רמדאן גם פסחא וגם פסח, אבל לצערי הרב הפכו לימים שבהם כולנו מודאגים ולא מרגישים שום שמחה. לגבי הפיגוע בטיילת, אני חושבת שיש לנו את הזכות לפקפק בכל הסיפור שמובא על ידי המשטרה, במיוחד לאחר המקרה של ההרג של דוקטור מוחמד אלעסיבי מהנגב. גם במקרה ההוא פתאום למשטרה אין צילומים, כאילו ירושלים המזרחית לא מרושתת כל 15 מטר במצלמות. אני חושבת שהמשטרה בתקופה האחרונה לא משדרת שום אמינות שמאפשרת לנו לסמוך על הסיפור שלה. אנחנו דורשים שהאמת תתגלה", הוסיפה תומא-סלימאן.

 עוד הדגישה "בין אם יאומת שזה פיגוע ובין אם זו תאונה – אני חושבת שזה מקרה מצער שגרם לפגיעה באזרחים. במקרה הזה לא רק אזרחים, גם תיירים, וגרם לאובדן חיים. מצד שני, אנחנו שמענו בהתחלה שהבן אדם נורה כי היה לו נשק, אחר כך אמרו שניסה לשלוף נשק, אחר כך מודיעים שלא היה לו נשק בכלל באוטו".

לגבי פלישת המשטרה למסגד אל-אלקא, אמרה ח"כ תומא-סילמאן "אני ראיתי את אנשי כוחות הכיבוש מפוצצים מתפללים במכות, לא ראיתי זיקוקים. השוטרים הם לא עשו את זה סתם, הם נכנסו למסגד כי קיבלו הוראה שצריך לפנות אותו כדי להכניס את המשוגעים, כדי לשים אצבע בעין. המסגד הוא מקום תפילה למוסלמים, והמשטרה נכנסת כל לילה ומתעמרת במתפללים גם ביום. כנראה לא כל המידע מגיע אליכם, יום-יום המשטרה נכנסת לתוך מסגד אל-אקצא, אם לא היו נכנסים ורק היו שומרים מבחוץ, תאמין לי המוסלמים לא היו מתעמרים אחד בשני ולא היו זורקים זיקוקים ואבנים אחד על השני. למשטרה אין זכות להיכנס למקום קדוש ולדרוס בצורה גסה כזאת את המתפללים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120227