ח"כ תומא-סלימאן גינתה בחריפות את השר שטרן: יש לבדוק כל תלונה על אונס

פקודה לשעבר של שר המודיעין אלעזר שטרן טוענת על טיוח מצדו כשהיה מפקדה הישיר, אחרי שסיפרה לו שהוטרדה על ידי נגד בבסיס. עדותה של החיילת לשעבר שודרה אמש (ראשון) בתוכנית "הצינור" בערוץ 13, שם טענה כי שטרן איים עליה. פרסום של "הצינור" שודר שעות אחרי ששטרן טען בריאיון כי גרס תלונות אנונימיות בעת ששימוש כראש אגף כוח אדם בצה"ל.

שר המודיעין, האלוף (מיל) אלעזר שטרן, בעת ששירות בצה"ל (צילום: דובר צה"ל)

 

האלוף (מיל) שטרן, מראשי יש עתיד, נשאל כיצד טיפל במכתבים חסויים, ובתגובה הוא חשף שבמהלך תפקידו כראש אכ"א, הוא גרס תלונות אנונימיות בנושא הטרדות מיניות: "הגיעו תלונות אנונימיות, המגרסה עבדה מהר מאוד". דבריו הגיעו על רקע אישור מינויו של רונן בר לתפקיד ראש השב"כ – וזאת למרות מכתב אנונימי שנשלח לוועדה למינוי בכירים.

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), הגיבה בחריפות לדברי שר ואמרה  "הגיע הזמן שגברים בעמדות חזקות יבינו שכשאישה מתלוננת על גבר חזק היא מסכנת את עתידה כולו, והופכת למטרה אפשרית לעוד הטרדות ולהכפשות. ‏תלונות אנונימיות צריכות להיבדק בקפדנות ובזהירות. אבל הן חייבות להיבדק".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הוסיפה "זו בושה וחרפה שזה המסר שבוחר להעביר הבוקר שר בממשלה לציבור בישראל. יש להזכיר לכבוד השר שהחוק במדינת ישראל מחייב לבדוק תלונות בעניין הטרדה מינית – גם אנונימיות. כדאי לבדוק היטב מה בדיוק גרס השר שטרן בתפקידו כראש אכ״א. יש לבדוק כל תלונה, גם אם היא אנונימית, קל וחומר בנושאים רגישים הקשורים להטרדות מיניות. עצם הבדיקה אין משמעותה הטלת אשמה על מישהו ומי שאין לו מה להסתיר לא יחשוש מבירור עובדות. במקום לשמש דוגמא חיובית- השר שטרן מתגאה במדיניות חשוכה".