ח"כ תומא-סלימאן: אסור להרשות למטורף שנקרא שר להחליט על חיי הנשים

הכנסת דחתה אתמול (רביעי) את הצעת החוק מטעם האופוזיציה לאיזוק אלקטרוני של גברים אלימים. 53 ח"כים הצביעו בעד ההצעה ו-54 התנגדו. בתום ההצבעה, חברות האופוזיציה ענדו אזיקים אלקטרוניים על ידיהן והניפו אותן במחאה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שטרפד את ההצעה בתחילת השבוע בוועדת השרים לחקיקה, תקף את האופוזיציה מעל בימת הכנסת והאשים את חבריה בניצול פוליטי של רצח נשים. "אנחנו נדע לעשות עבודה יסודית, אבל מה שמעניין אתכם זה פוליטיקה", אמר השר. חברי כנסת שתמכו בהצעה התגודדו סביבו וקראו לעברו "בושה". משמעותה של דחיית ההצעה היא שלא ניתן להעלותה במתכונתה הנוכחית בחצי השנה הקרובה.

אחת מיוזמות הצעת החוק, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) מסרה "אסור להרשות למטורף הזה שנקרא שר להחליט על החיים של הנשים.  אם יש לממשלה הזאת עוד טיפה של אחריות ובושה, שבמיידי תחיל דין רציפות על הצעת החוק שלי האזיק האלקטרוני, מחר תעשו הצבעה. כל טיפת דם שתישפך על הידיים של חברי הקואליציה שלא יקדמו את זה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לדחיית החוק כי "הממשלה מסכנת באופן ישיר את חייהן של נשים בישראל. יש חוקים שחשוב לקואליציה הזאת להעביר ובהקדם, בעיקר כאלו פרסונליים שנועדו לשרת אותם עצמם, וכל השאר יכול לחכות. עדיף שלא יעזו להגיע לסיורים שהם כל כך אוהבים במקלטים לנשים מוכות. תתביישו לכם, לא רוצות לראות אתכם".

בארגון משפחות נרצחים ונרצחות אמרו כי מדובר ב"פארסה פוליטית שבאה על חשבון חייהן של נשים". הארגון אמרה כי בדחיית החוק השר בן גביר "מרצה את הגברים האלימים ומפקיר את הנשים המאוימות ברצח. כל דחייה מכוונת היא זלזול גם בארגונים שהשקיעו שנים רבות בקידום חוק שיכול היה להציל חיי נשים שנרצחו תוך הפרת צווי הגנה". עוד ציינו כי "צווי הגנה ללא פיקוח מסכנים עוד יותר חיי נשים. הם נותנים לנשים אשלייה של מוגנות ואז הן נרצחות".

יצוין שאלפי נשים הגיעו בשבת האחרונה לכיכר הבימה במסגרת פעילות "בונות אלטרנטיבה" לעצירת החקיקה הפוגעת בנשים, על מנת לעצור ולהדליק נר לזכר דריה לייטל שנרצחה באכזריות על ידי בעלה בליל חמישי שעבר, וקורבנות הטרור המגדרי.

במקביל למיצגי "סיפורי של שפחה" שהתקיימו בעשרות יישובים ברחבי הארץ – בין השאר, לראשונה, גם בבית שמש, ערד, חולון ויהוד – קיימו פעילות "בונות אלטרנטיבה" מיצגי זיכרון בכיכר הבימה בתל אביב, בחיפה (עיר מגוריה של טייטל) וערים נוספות. במסגרת המיצגים התכנסו נשים לבושות בחולצות אדומות, הדליקו נרות נשמה ועמדו לזכרן של הנרצחות.

מיצגי הזיכרון התקיימו גם כדי להנכיח את הסכנה בחקיקה המתגבשת לנשים בישראל, לצד חוקים שנועדו להגן על נשים, שכעת מסוכלים על ידי הקואליציה. בכיכר הבימה בתל אביב, נאמה גם מייסדת תנועת "בונות אלטרנטיבה" מורן זר-קצנשטיין ואמרה: "אני חשה ייאוש, כי אני מבינה שהממשלה הזו פוגעת בנשים עוד לפני אישור חוקי ההפיכה השלטונית. היא תוקעת את חוק האיזוק האלקטרוני כי השר לביטחון לאומי סבור שדרושות שתי הרשעות של אלימות כלפי נשים בכדי לחייב גבר בענידת צמיד ביטחון. זאת, כמובן, אם הוא לא הצליח להרוג אותה בניסיון הראשון".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119712