ח"כ תומא-סלימאן: אנו תקווה שבימים הקרובים תע"ל תשוב ותצטרף למשותפת

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הביעה הבוקר (ראשון) תקווה שמפלגת תע"ל של ח"כ אחמד טיבי תשוב ותצטרף "בימים הקרובים" לרשימה המשותפת. ח"כ תומא-סלימאן התראיינה היום בגל"צ וברשת ב' של תאגיד כאן הציבורי. לדבריה, ההסכם שנחתם ביום שישי האחרון בין חד"ש לבל"ד "זה לא סיכום ברמה האידאולוגית אלא הפוליטית, והוא אומר שלצערנו הרב במערכת הפוליטית הקיימת אנו לא רואים את עצמנו לוקחים חלק בממשלה".

עוד היא אמרה "עיקר ההסכם הוא שהשותפות ממשיכה לפי העקרונות של המשותפת כפי שבאו לידי ביטוי במערכות הבחירות האחרונות". לגבי המתחים שהתגלעו במו"מ על הרכב הרשימה, הוסיפה "כמקובל בהסכמים אלה, חד"ש הרגישה שמגיע לה ייצוג יותר טוב, גם תע"ל ובל"ד כך סברו. מאוד נשמח שייצוג המשותפת יתרחב בכנסת הקרובה".

אמש הבהירה ח"כ תומא-סלימאן בשידור "הכל פוליטי" בערוץ 11 הציבורי "אנחנו רוצים מישהו שמתחייב לפתוח במו"מ לסיום הכיבוש. במצע של יש עתיד ישנו סעיף המדבר על פתרון שתי המדיניות – אולי [יאיר] לפיד יתעשת ובשביל לקבל את ההמלצה שלנו יכריז שהוא מוכן לקדם אותו". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר אתמול בשבתרבות בטירה כי "על [יאיר] לפיד ועל [בני] גנץ להזיע הרבה בשביל שיקבלו את ההמלצה של השמאל האמיתי, של הדמוקרטים האמיתיים". ח"כ עודה הוסיף כי החזית ובל"ד יתנו את ההמלצה בשורת דרישות כמו תמיכה בסיום הכיבוש, טיפול בפשיעה בחברה הערבית ועוד.

נציגי חד"ש, בל"ד ותע"ל בעת החתימה על ההסכם להשתתפות בבחירות במסגרת הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות, פברואר 2021 (צילום: זו הדרך)

 

יצוין חד"ש ובל"ד הגיעו ביום שישי להסכם על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. לפי ההסכם שנחתם בסניף המפלגה הקומוניסטית (מק"י) בנצרת, חד"ש תקבל ארבעה מושבים בשישייה הראשונה, ובל"ד תקבל שני מושבים – במקומות 2 ו-5. עם זאת, סוכם שאם הרשימה תזכה בחמישה מנדטים בבחירות, תתקיים רוטציה בכנסת בין המועמדים במקומות 5 ו-6. בהסכם ביניהן הציבו המפלגות תנאים לתמיכה במועמד לראשות הממשלה. בהסכם ההבנות החדש שנחתם כתוב כי "האיחוד קיים על בסיס בלימת מדיניות המלחמה והכיבוש וכל סוגי הגזענות, בעיקר הגזענות נגד הציבור הערבי בישראל, כמו גם על בסיס ביטול חוק הלאום וכל החוקים שחוקקו נגד הערבים, כולל חוק קמיניץ".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115302