ח"כ תומא-סלימאן: אונס ורצח אורי אסנבכר הוא פשע על רקע מגדרי

"צריך לקרוא לפשע בשמו: אונס ורצח אורי אסנבכר הוא פשע על רקע מגדרי". כך אמרה הבוקר (שלישי) ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"שהרשימה המשותפת) שעמדה בכנסת היוצאת בראש הוועדה לזכויות האישה ולשוויון מגדרי. לדבריה "אם הפושע פלסטיני זה לא עושה אותו פחות מזעזע, והוא לא יכול להיות בשום פנים חלק ממאבק לשחרור לאומי. ממשלה זו פושעת כשהיא משתמשת ברצח של אורי כדי להמשיך להכתים את מאבקו של העם הפלסטיני בפשע מתועב שביצע אדם אחד".

2019-02-12_184342

פעילי "תג מאיר" יחד עם תושבים פלסטינים בעת ניחום אבלים בבית משפחת אנסבכר בהתנחלות תקוע (צילום: תג מאיר)

על פי הידיעה שפורסמה אמש בתאגיד כאן, החשוד ברצח הצעירה, ערפאת ארפאעיה, אמר בחקירתו שביצע את הרצח משום שרצה לפגוע ביהודים. עוד פורסם כי ארפאעיה מסר לחוקריו שלא הכיר את אנסבכר לפני המעשה, אלא נתקל בה במקרה, וכי פעל לבדו.

קבוצת של עשרה פלסטינים מחברון רמאללה וכפר חוסאן הגיעה היום יחד עם ארגון "תג מאיר" לניחום אבלים בבית משפחת אנסבכר בהתנחלות תקוע, שבתם בת ה-19 נרצחה בשבוע שעבר בעין יעל שבירושלים. "הלכנו לנחם כי כולנו נגד המעשה הזה ונגד כל סוגי האלימות. כי אכפת לנו לחיות ביחד ולשמור אחד על השני, ואכפת לנו מקודש חיי האדם", אמר זיאד סבאתין מהכפר חוסאן. "קיבלו אותנו בצורה חמה מאוד שם. באנו לשם כאדם, לא דיברנו על פוליטיקה", הוסיף.