ח"כ עופר כסיף: ההסכם עם האמירויות מנציח את כיבוש השטחים הפלסטינים

הרשימה המשותפת הודיעה הבוקר (חמישי) כי תצביע נגד חוזה הנורמליזציה בחסות ארה"ב שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות. החוזה המכונה גם "הסכם אברהם" הובא היום לאישור המליאה בכנסת. "אנו מדגישים את זכותו של הציבור הערבי בישראל לפיתוח וקיום יחסים עם העולם הערבי", כתבו בהודעתם. "אנו תומכים בשלום צודק, כפי שבא לידי ביטוי ביוזמת השלום הערבית, המבוססת על שלום ונורמליזציה תמורת סיום הכיבוש ופתרון השאלה הפלסטינית ולא להיפך. החלפת העיקרון של שלום תמורת שטחים בחזון המתעתע של נתניהו של שלום תמורת שלום, ימיט אסון על הארץ וכל יושביה".

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "יש רק הסכם אחד שיביא לשלום, שגשוג ובטחון לשני העמים וזה ההסכם שיוביל לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל. ההסכם שנחתם היום הוא חלק מהחזון המסוכן של טראמפ הכולל העברת שטחים ושלילת אזרחות במשולש, וינציחו את המשטר הצבאי על מיליוני פלסטינים". "חשוב לזכור מה לא השתנה היום: יש פה עם שנאנק תחת משטר צבאי ולא נעלם לשום מקום. ככל שימשיכו להתעלם מהדרישה הצודקת של העם הפלסטיני למימוש הגדרה עצמית ימשיכו לשיר על השלום ולחיות על החרב", הדגיש.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה היום ביון במליאה כי "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא חלק מעסקת המאה, שמטרתה לפגוע במאבק לסיום הכיבוש ולחסל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית. לא ניתן למאמץ זה יד. הברית בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחסות אמריקאית, אינה בשורה טובה – לא לפלסטינים, לא לישראלים ולא לאזור. שלום יהיה רק כשהכיבוש יסתיים". חברה לסיעה ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הדגישה כי "הסכם שמנציח את הכיבוש אינו הסכם שלום אלא הסכם דמים שיביא עוד מלחמה".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) אמר אמש: "מחר נצביע נגד ההסכם עם האמירויות – כי זה שלום בכאילו, שמרחיק את השלום האמיתי עם העם הפלסטיני שבבסיסו הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית בגבולות 1967. ההסכם משרת כיום את האידאולוגיה הימנית והגזענית של נתניהו וטראמפ, שחותרת לפגיעה בזכויות העם הפלסטיני וחיסול פתרון שתי המדינות".

 

נאומה של ח"כ עאידה תומא-סלימאן, היום, במליאת הכנסת:

لماذا سنصوت ضد اتفاقية التطبيع مع الامارات؟ למה נצביע נגד הסכם הנורמליזציה?

لماذا سنصوت ضد اتفاقية التطبيع مع الامارات؟למה נצביע נגד הסכם הנורמליזציה עם איחוד האימרויות?شاهدوا خطابي اليوم في الهيئة العامة للكنيست.צפו בנאומי היום במליאת הכנסת.

Gepostet von ‎عايدة توما-سليمان עאידה תומא-סלימאן‎ am Donnerstag, 15. Oktober 2020