ח"כ עודה קראה להיעזר ברשימה משותפת כדי להעביר את חוק השוויון

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), קרא הבוקר (שני) לקואליציה להיעזר ברשימה המשותפת כדי להעביר את חוק השוויון למרות התנגדותה של שרת הפנים איילת שקד. "לא שכחנו שרק לפני חודשיים שקד וחבריה העבירו את חוק הפרדת משפחות הגזעני בהישענות על האופוזיציה, למרות התנגדות מרצ", אמר.

שקד התייחסה לסערה בממשלה סביב חוק השוויון ואמרה כי "אני ‏מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נדרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הוטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו". שר האוצר, אביגדור ליברמן, הגיב לדבריה של השרה שקד ואמר: "גם כשהחוק הזה הובא להצבעה ב-2018, היינו חלק מהקואליציה ואמרנו שדעתנו לא נוחה. למרות המשמעת הקואליציונית נתתי חופש הצבעה. אנחנו אמרנו בצורה גלויה, גם היום אנחנו מצביעים על חוקים שאנחנו לא שלמים איתם, אבל אלה חיי קואליציה. כשעושים טעויות זה לא נורא לתקן אותן".

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן, היום, עם הבמאי והשחקן מוחמד בכרי בבית המשפט העליון. עודה אמר "כבר עשרים שנה שהממסד רודף את בכרי, מתנכל לו ופוגע בעבודתו כאמן, הכל בגלל שחשף את פשעי הכיבוש במחנה ג'נין" (צילום: זו הדרך)

 

אך יו"ר הקואליציה הזמני, ח"כ בועז טופורובסקי (יו"ר סיעת יש עתיד) הבהיר כי "בלי הסכמה של כל חברי הקואליציה לא יהיו שינויים בחוק ייסוד כפי שרשום בהסכם הקואליציוני. אם אפשר לתקן את חוק הלאום נעשה את זה, אבל אם לא תהיה הסכמה לא נעשה".