ח"כ עודה על פירוק האיחוד בין העבודה למרצ: המשותפת תוסיף לפעול להפלת ממשלת הימין

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הודיע אמש (מוצ"ש) ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על סיום האיחוד בין המפלגות. זאת, ברקע ההיערכות של מפלגת העבודה להיכנס לממשלה. מפלגת העבודה העבירה בקשה לוועדה המסדרת לצורך פירוק הסיעה המשותפת בכנסת ה-23. פרץ וח"כ איציק שמולי (העבודה) צפויים לקבל תיקים כחלק מההסכם בין כחול לבן והליכוד, ואילו ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) הודיעה שלא תיכנס לממשלת הימין.

ח"כ מיכאלי צייצה בטוויטר בשעות הצהריים: "רק בשביל שלא יהיו אי הבנות. אני לא אהיה חלק מקואליציית נתניהו בשום צורה. אני מובילה את המאבק עם שותפות ושותפים רבים כדי שמפלגת העבודה לא תכנס לממשלת הנאשם נתניהו. אני מציעה שכל מי שחושב שהעניין חתום וגמור שתחשוב שוב. הוועידה הדיגיטלית הראשונה של העבודה תשנה את כללי המשחק".

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "נתניהו הצליח לפרק גם את מפלגת העבודה-גשר-מרצ. העבודה הגישה בקשה רשמית להתפצל ממרצ כצעד מקדים לכניסה לממשלת נתניהו. לפניהם נתניהו הצליח לפרק את כחול לבן. לעומתם, אנחנו ברשימה המשותפת נישאר מאוחדים למרות הוויכוחים האידיאולוגיים, מאחר ויש לנו מכנה משותף ואנו מחוייבים למאות אלפי המצביעים. אנו בטוחים ברשימה המשותפת ואחדותה מול כל האתגרים. נמשיך לפעול להפלת ממשלת הימין".

ח"כ יאיר גולן (מרצ) תקף אמש את יו"ר העבודה: "‏עמיר פרץ, ברוך שפטרנו מעונשך. רק חבל על רבבות המצביעים שהלכו שולל אחריך". עוד אמר גולן: "תיזכר לעד כמי שיצריו האישיים גברו על שיקול דעתו הערכי והפוליטי. נוח על כיסאך לשלום, ועמוד לגורלך הנקלה לקץ הימים. שלום ולא להתראות". גם ח"כ הורוביץ, תקף את פרץ על פירוק השותפות: "פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור". הוא הוסיף כי יו"ר העבודה וח"כ שמולי מעלו באמונם של בוחריהם, וכי הם "מזדחלים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג'וב". הורוביץ טען כי ההתחייבות שלא לשבת תחת נתניהו הייתה הבסיס לחיבור עם מרצ, וקרא לחברי מפלגת העבודה להצטרף למפלגתו, "כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) גינתה אף היא את המהלך ומסרה "פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל ויירשם ככזה בספרי ההיסטוריה". עוד אמרה: "פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה".