ח"כ עודה על פגישה גנץ-עבאס: הפתרון הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית

חילוקי דעות במערכת הפוליטית בעקבות פגישתם של שר הביטחון בני גנץ וביו"ר הפלסטיני מחמוד עבאס בביתו של גנץ שנערכה אתמול (שלישי) בראש העין. באופוזיציה הימנית תקפו את הממשלה על "החזרת הסוגייה הפלסטינית לסדר היום". גם מתוך ממשלת הימין בראשות נפלתי בנט נמתחה ביקורת על גנץ. שר השיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) אמר כי לא היה מזמין לביתו "מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים".

שיחה נערכה בין גנץ לעבאס, אבל בינתיים הכיבוש ופשעיו נמשכים. הבוקר (רביעי) נהרס ביתו של חוסיין בשיר בג'בל מוכאבר במזרח ירושלים (צילום: וואפא)

 

לעומתם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) כתב היום בטוויטר, "הפגישה שחייבים לדבר עליה היא דווקא הפגישה שלא התקיימה אתמול – פגישה בין יו"ר אש"ף לבין ראש ממשלה ישראלי שרוצה לקדם פתרון מדיני אמיתי כולל סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. זה האינטרס המשותף של שני העמים".

זו הפגישה הראשונה של הנשיא הפלסטיני עם גורמים רשמיים בישראל מאז 2010. מלשכתו של גנץ נמסר כי השניים דנו בסוגיות ביטחוניות ואזרחיות, וסיכמו על "שורה של הקלות כלכליות שישראל תיתן לרשות". עבאס אמר כי יש לרסן את אלימות המתנחלים בשטחים הכבושים כלפי פלסטינים.