ח"כ עודה על הצתת המסגד באל-בירה: פשע נוסף של הכיבוש באחריות ממשלת הימין

מתנחלים הציתו הלילה (שני) מסגד בעיר אלבירה הסמוכה לרמאללה. על קירותיו של המסגד רוססו כתובות נאצה, בהן "ארץ ישראל לעם ישראל" ו"מצור לערבים ולא ליהודים". על כך נמסר בעיתון "אל אתיחיאד" היוצא לאור בחיפה. שכנים שהבחינו בנעשה הצליחו להתגבר על להבות ולמנוע את שריפת כל מבנה המסגד. בתחילת השנה הוצת מסגד נוסף בירושלים וכתובות בעברית רוססו על קירותיו. באחת הכתובת על המסגד בכפר שרפאת בדרום העיר נכתב שם המאחז "קומי אורי", הסמוך להתנחלות יצהר בשטחים הפלסטינים הכבושים, ובאחרת נכתב "הורסים ליהודים? הורסים לאויבים".

כתובת שצוירה על ידי מתנחלים במסגד שהוצת הלילה (צילום: אל אתיחאד)

בעקבות מעשה החבלה מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "קבוצות 'משלמים את המחיר' שרפו שוב מסגד. מעשה פלילי זה הבן לגיטימי של הכיבוש והמשך שלו, והאחריות הישירה היא על ממשלת ישראל. הכיבוש הארוך ביותר בתקופה המודרנית מוליד אין ספור פשעים. הדבר הראשון שנדרש מייד הוא להגיע לפושעים, והעיקר: לסיים את הכיבוש המלוכלך". עמיתו לסיעה, ח"כ עופר כסיף, הוסיף: "מה המשותף לתג שנאה הלילה באלבירה ולניפוץ בקבוק על מפגין בירושלים במוצ"ש? כנופיות מתנחלים, כנופיות ביביסטים, וכוח משטרתי אלים בירושלים. שלושתם פועלים בהשראת נתניהו ובהוראות משרתיו."

מארגון תג מאיר, הנלחם בפשעי שנאה, נמסר: "הצתת המסגד באלבירה מצטרפת למסגד  בשכונת שרעפת בירושלים שהוצת בינואר 2020 ולמסגד בג'יש שבגליל שחולל בפברואר 2020". על פי נתוני תג מאיר, מאז שנת 2009 הוצתו וחוללו 60 מסגדים כנסיות ומנזרים במדינת ישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים.