ח"כ עודה על הטבח בשכם: בן גביר ונתניהו יבעירו את הארץ כדי להשתיק את המחאה

משרד הבריאות הפלסטיני דיווחו אמש (רביעי) על מותו של אדם נוסף, 11 במספר, בעקבות הפלישה של כוחות הכיבוש לעיר שכם לאור יום. ההרוג, ענן שוקאת עינב בן ה-66, נחנק מגז מדמיע. לפחות שלושה מההרוגים לא היום מעורבים בחילופי האש עם החיילים בהם גבר בן 72 ואדם נוסף בן 61. להרוגים הפלסטינים נערכה אמש הלוויית ענק בשכם, שבה השתתפו רבבות.

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, הגיב לטבח ומסר "בן גביר ונתניהו יבעירו את הארץ, בונים על ה'שקט יורים' שישתיק את המחאות, על חשבון דמם של הפלסטינים. הם מוכנים לטבוח בפלסטינים ולהצית מלחמה שתפגע בכולנו. כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו באמת חייב לזעוק עכשיו: די לכיבוש!".

גם מק"י וחד"ש לפרסמו הודעה משותפת לפיה "הטבח בשכם הוא פשע מלחמה והשתיקה הבינלאומית היא שותפות בפשע". "אנו מגנים את הטבח שביצע צבא הכיבוש היום בשכם. הטבח גבה את חייהם של 10 קורבנות בנפש ועוד עשרות פצועים. זהו פשע מלחמה שבוצע על ידי ממשלת ישראל בחסות ובשותפות אלו שמעניקים לה גיבוי בעולם.פשע הטרור הזה מצטרף לשפיכות דמים בלתי נגמרת שהחלה בזמן כהונת הממשלה הקודמת,  והסלימה בזמן כהונת הממשלה הנוכחית. מטרתה היא לגרור את האזור כולו לפיצוץ אלים", הוסיפו.

"הכיבוש ופשעיו לא יצליחו לחסל את העם הפלסטיני ואת מאבקו למען מטרתו. ההיסטוריה וניסיון כל עמי העולם מלמד כי מטרה זו – שחרור – מנצחת בסופו של דבר תמיד. הכיבוש הוא טרור. אין ולא יהיה ביטחון או יציבות עם המשך הכיבוש ופשעיו. הפתרון הוא הגשמת זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, דרך הקמת מדינה עצמאית בגבולות ה-4 ביוני 1967, שבירתה ירושלים המזרחית", הדגיש מק"י וחד"ש.