ח"כ עודה: יש לי חלום שכל האסירים ישוחררו ושתוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שב והביע אמש (שבת) תמיכה שחרור כל האסירים הפלסטינים ולסיום הכיבוש. ח"כ עודה התראיין ב"פגוש את העיתונות", בעקבות ציוץ בו כתב כי אם שישה אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא – מיליוני פלסטינים יעצרו את הכיבוש

מפגינים, אמש, במרכז נצרת דורשים את שחרורם של כל האסירים הפלסטינים (צילום: אל אתיחאד)

 

עודה התייחס מחדש לציוץ והסביר את תקוותיו לגבי האסירים הפלסטינים: "יש לי חלום שכולם ישוחררו, שתוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל. אני, החלום שלי הוא שלא יהיו בתי סוהר, שלא יהיה כיבוש". עודה המשיך: "אנשים ברחו מבית הכלא – צריך לסגור את כל בתי הכלא. כל האסירים האלה צריכים להיות במדינה הפלסטינית שתקום ליד ישראל. הכיבוש הוא שורש כל הרע. יש רק כיבוש אחרון בכל העולם – מה שישראל עושה לעם הפלסטיני".

יו"ר הרשימה המשותפת ביקש להתייחס גם לשיטור הרב באזור הצפון בימים האחרונים, בעקבות החיפושים אחר הנמלטים: "הנושא הכאוב ביותר, פה בדיר אל אסד, נרצחו שני ערבים לפני 5 חודשים. הם לא ראו את המשטרה וכוחות הביטחון, כלום. זה הדבר החשוב ביותר מבחינתנו, מיגור האלימות והפשיעה. כל מי שרואה את המשטרה בימים האחרונים שואל את המשטרה – איפה הייתם?". "האזרחים הערבים במדינת ישראל, יותר מ-90% מהם רוצים שלום, דמוקרטיה וצדק חברתי. מי שחושב שנהיה מחוץ לבעיית הכיבוש, לא נהיה. כל מנגנון הכיבוש, כולל בתי הסוהר, לא לגיטימי לחלוטין", הדגיש.

על כך הוסיף חברו לסיעה, ח"כ עופר כסיף "יש סיבות רבות להזדהות הרווחת בקרב העם הפלסטיני עם אסיריו הפוליטיים. סיבה אחת יסודית: כל העם הפלסטיני בשטחים הכבושים חי בכלא, נרדף ומעונה. במובן זה, האסירים הם מיקרוקוסמוס של העם הכבוש כולו".

יצוין שאמש נערכה במרכז נצרת הפגנה, בהשתתפות פעילי חד"ש ומק"י רבים, למען שחרורם של כל האסירים הפלסטינים ובתמיכת המאבק של העם הפלסטיני להקמת מדינה עצמאית ליד ישראל בשטחים הכבושים. סניף המפלגה הקומוניסטית בעיר גם פרסם הודעה בה מתחה ביקורת על ההאשמות הכוזבות שכוונו נגד ציבור גדול והעיר נצרת בדבר מסירת מידע לרשויות שעזר לאיתור האסירים הנמלטים. לדברי המפלגה הקומוניסטית, מעשיהם של יחידים אינם משקפים את עמדת העיר והציבור, בהדגישה כי העיר נצרת הייתה שותפה לכל ציוני הדרך הלאומיים והמאבקים העממיים, והאחרון שבהם ההתקוממות בחודש מאי האחרון.