ח"כ עודה: הקמת וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון היא הכרחית ומבורכת

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, חודשיים לאחר מותם של 45 בני אדם. ההחלטה קובעת שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, שנהנית מכוח החוק מעצמאות וסמכויות רחבות ביותר: חבריה מתמנים על ידי נשיא בית המשפט העליון (ולא על ידי הממשלה, שאת פעילותה הם אמורים לחקור), בראשה עומד שופט, יש לה סמכות לזמן כל עד לחקירה ולעיין בכל חומר שתבחר, וכן להגיש המלצות. לפי הנוהג שהתגבש בוועדות החקירה שפעלו בישראל עד כה, ההמלצות יכולות להיות מוסדיות, וגם אישיות, למשל, שאדם מסוים לא ימשיך לכהן בתפקידו. עם זאת, הממשלה אינה מחויבת לקבל את המלצות הוועדה.

קהל רב גודש את הר מירון, דקות ספורות לפני האסון בו קיפחו את חייהם 45 ממשתתפים (צילום: משטרת ישראל)

 

בפורום משפחות הרוגי מירון בירכו את החלטת הממשלה, ומסרו כי "מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה היא הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו".

גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הקמת וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון היא מבורכת. זה המעשה הצודק למען הקורבנות ומשפחותיהם, והמעשה האחראי למען שמירה על חיי אזרחים ומניעת האסון הבא". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "טוב מאוד שתקום ועדת חקירה ממלכתית לאסון הנורא בהר מירון. למען הקורבנות ולא פחות חשוב – כדי למנוע מקרים כאלה בעתיד".

לעומת זאת, ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, אמר בתגובה להחלטה: "במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פתרון אמיתי לנושאים של החרדים ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ".