ח"כ עודה: הכהניסטים בכנסת וברחוב מלבים אלימות ושנאה ברחבי ירושלים

"לילה שהתחיל בלינץ׳ כלפי פלסטינים נגמר בפגיעה אלימה ביהודי והצתת רכבו. הכהניסטים בכנסת וברחוב מלבים אלימות ושנאה כי הן משרתות את מטרתם – העמקת האיבה בין יהודים וערבים וחבלה בסיכוי לעתיד של שלום ושוויון. התשובה לניסיונות ההפרדה היא מאבק משותף ועיקש למען שלום, שוויון ודמוקרטיה לכולם". כך אמר הבוקר (שישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בהתייחסו לאירועים האלימים שהתחוללו הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים.

שוטרים מסלקים, אמש, תושבים פלסטינים משער שכם, בעיר העתיקה (צילום: ואפא)

 

אמש נמשכו תקיפות של פלסטינים בידי יהודים גזענים ברחבי ירושלים. מדי ערב השבוע הסתובבו במרכז העיר עשרות צעירים יהודים, תוך שהם קוראים "מוות לערבים" ותוקפים עוברי אורח במכות, באבנים ובגז מדמיע. ארגון להב"ה הפשיסטי קרא לתומכיו להגיע לשער שכם ולמרכז העיר המערבית ו"להגן על הכבוד היהודי". כתוצאה מכך בבתי החולים מאושפזים הבוקר עשרות פצועים, רובם פלסטינים שנפצעו מירי כדורי ספוג ורימוני הלם של המשטרה, וכן נהג ישראלי שנפצע קל בתקיפה של צעירים פלסטינים ושוטר שנפגע מאבן. בבתי המעצר שוהים עשרות עצורים, יהודים וערבים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי 105 פלסטינים נפצעו בעימותים, 22 מהם פונו לבתי החולים במצב בינוני.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) חשף השבוע שבקבוצות הווטסאפ של ארגוני ימין קיצוני פורסמו לקראת הצעדה קריאות לנהוג באלימות כלפי פלסטינים ולהתחמש בכלי נשק שונים, והופצו הדרכות לפעילים שנועדו לסייע להם לחמוק ממעצר. חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) מנהל חלק מהקבוצות שבהן פורסמו הודעות המסיתות לאלימות. באחת הקבוצות נכתב: "אם לא יתלו את אחד התוקפים זה לא ייגמר", ובאחרת: "שורפים היום ערבים, בקבוקי התבערה כבר בארגז".

לדברי כסיף התנועה הכהניסטית של בן-גביר וגופשטיין רודפת ומכה פלסטינים בירושלים כבר מספר ימים. אמש קראו הפורעים בגלוי להצטיידות בנשק ולרצח ערבים באשר הם. ומשטרת אוחנה-נתניהו? זו מגלה איפוק אל מול האלימות הפשיסטית הגואה, ואם כבר עושה משהו – הרי זה נגד המותקפים הפלסטינים".  על כך הוסיפו בחד"ש ובמק"י ש"נתניהו לא המציא את הכהניזם, אך הוא זה שהפך אותו לזרם מרכזי, ואת אלימותו – למקובלת. אנו קוראים לכולם להוקיע את תנועת השנאה הכהניסטית ולעמוד כנגדה ללא היסוס או גמגום".

יצוין שביום רביעי הותקפו באגרופים ובעיטות גם צוותי תקשורת של חדשות 13 וכאן בירושלים. כתב כאן חדשות, סולימאן מסוודה, וכתב חדשות 13, יוסי אלי, וצוותיהם הותקפו בברוטליות בכיכר ציון במסגרת סיקור התקיפות האלימות של יהודים מוסתים נגד ערבים בירושלים. ארגון העיתונאים גינה את ההתקפות ומסר שבמהלך השנה וחצי האחרונות נרשמו מספר גלים של התקפות נגד עיתונאים. אלימות נגד עיתונאים הממלאים את תפקידם מהווה פגיעה אנושה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת", מסר הארגון.

 

עוד בנושא:

צעירים ערבים ועיתונאים הותקפו: בירושלים נמשכת ההשתוללות הגזענית

שתי ירושלים: חיוני לנתץ את הפיקציה של העיר המאוחדת לנצח-נצחים