ח"כ עודה בעקבות תקיפת טיבי ברמת השרון: רה"מ היוצא הוא פסיכופט מסוכן ללא גבולות

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), תקף אמש (מוצ"ש) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה היוצא הוא פסיכופט מסוכן ללא גבולות". זאת, לאחר תקיפת ח"כ אחמד טיבי על ידי מפגינים מן הימין הקיצוני ברמת השרון. עודה הוסיף כי "השנאה והאלימות שמפיץ נתניהו מתפשטות כאש בשדה קוצים. למישהו יש ספק שהוא יכחיש את המניע הפוליטי של הרצח הבא?".

ראשי הרשימה המשותפת בפתח משרד האוצר בירושלים, אוקטובר 2019. ראשון ושני משמאל: חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי (צילום: אלאתיחאד)

ח"כ טיבי (תע"ל הרשימה המשותפת) השתתף אתמול בבוקר בשבתרבות ברמת השרון ובחוץ התקיימה הפגנה נגדו, בה כונה על ידי הנוכחים "מחבל". טיבי לווה פנימה והחוצה ממבנה אשכול פיס על ידי שוטרים, כאשר קומץ במקום צועק לו "טיבי הביתה". על הבמה בתוך האירוע אמר טיבי "אני יחד עם רבים מכם, רוצה להיאבק בשיתוף פעולה נגד הגזענות, הדרה, פטרנליזם. בדברים האלה איני רוצה לנצח אתכם אלא לנצח יחד איתכם" הוא אמר.

טיבי מסר לאחר מכן "מתוך כבוד למזמינים הגעתי לרמת השרון כדי להשמיע ולשמוע. יש חילוקי דעות, דיאלוג הוא הדרך הטובה ביותר. ההפגנה הייתה אלימה גם בכניסה, מישהו נתן לי מכה בראש במקל של הדגל, וגם ביציאה זרקו עלי חול ומכה עם השלטים. למרות נוכחות המשטרה. נתניהו הוא האחראי על ההתדרדרות בשיח, על האיומים, והוא אחראי על הפגיע בי ובחבריי".

יצוין ששני אנשי ימין עוכבו לחקירה. ח"כ טיבי הדגיש באירוע כי הוא מקבל כל יום איומים, מקצתם איומים ברצח, וכי אם הייתה קמה ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת "אחד מאיתנו היה נרצח" כדבריו.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) גינה את תוקפי טיבי "ראו כיצד דברי ההסתה של נתניהו הופכים ממילים, למעשים. ראש ממשלה שקורא לנבחרי ציבור תומכי טרור, מתיר את דמם וקורא לפגוע בהם. אנו נמשיך לפעול למרות האיומים. מחזק את ידיו של חברי אחמד טיבי אל מול הבריונות והאלימות". גם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הביע תמיכה בטיבי: "אם יישפך כאן דם של אחד מנציגי הציבור הערבי, האשמה תופנה לאדם אחד, בנימין נתניהו, שלרגע אחד לא הפסיק להסית נגד הציבור הערבי והנהגתו, נגד השמאל, נגד התקשורת, ונגד מערכת המשפט".