ח"כ עודה בעקבות שקריו הגזעניים של השר לביטחון פנים: ארדן חייב להתפטר

במהלך חודש ינואר 2017 נערך ניסיון הפינוי של הכפר הערביבדואי אום אל חיראן. במהלך הפינוי נהרג מיריות המשטרה תושב הכפר, המורה יעקוב אבו אלקיעאן. על פי גרסת המשטרה, התושב התפרץ עם רכבו ולא נענה לכח משטרה שהיה במקום לעצור, בתגובה לכך נפתח נוהל מעצר חשוד והנהג נורה ונהרג. אלקיעאן אף הואשם שהיה "חבר דעאש" ו"קיצוני" שקרים שאין להם אחיזה במציאות.

2018-04-23_200217

השר גלעד ארדן (צילום: אתר מזבלה)

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת הדגישו אז והיום שלא היה בכוונתו להרוג. אבל שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שב אמש (ראשון) ואמר בריאיון לתכנית "אנשים" בערוץ 12 כי בחדר השינה של הנהג המורה "נמצא ספר מוסלמי ובו הודגשו משפטים אותם על פי המוסלמים יש לומר לפני המוות". לטענת ארדן "זו הסיבה לפיה הנהג לא נסע בתמימות באזור".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שאף הוא נפצע מכדור ספוג שירה שוטר לעברו באותו יום, אמר בתגובה לארדן: "ארדן לא מסוגל לבצע את תפקידו כראוי ולהתמודד עם תופעות אמיתיות של פשיעה במדינה, ולכן משתמש בשקרים באופן סדרתי כדי להסית נגד האוכלוסייה הערבית, גם כאשר שקריו נחשפים. זה התחיל עם השריפות בכרמל והמשיך באום אל חיראן. הגיע הזמן שהשר שאמור להיות אמון על בטחון הפנים יסתכל על התנהלותו, שהיא לא רק מביכה אלא גם נפשעת, ויגיש מכתב התפטרות".