ח"כ עודה בעקבות האסון בהר מירון: השר לביטחון פנים אוחנה חייב להתפטר

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) קרא אמש (שישי) לפיטורי השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה (הליכוד). "אוחנה צריך להתפטר מתפקידו בעקבות האסון בהר מירון, בו נהרגו לפחות 45 בני אדם" הדגיש והוסיף: "ההתעלמות הגורפת מהאזהרות הרבות ומסימני הסכנה היא ביטוי נורא במיוחד לגישת 'בניכוי הערבים והחרדים' של נתניהו". לדברי ח"כ עודה "מהאלימות והפשיעה בחברה הערבית, דרך ניהול הקורונה ועד לאסון מירון, הממשלה והמשטרה עוצמות עיניים ומפקירות ציבורים שלמים. אוחנה צריך לקחת אחריות על המחדל הנורא ולהתפטר לאלתר".

גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס אמש לאסון הכבד שאירע בהר מירון ואמר כי "נתניהו התערב כדי לאפשר את האירוע במתכונת שהיא מלכודת מוות. קורבנות האסון התמימים שילמו בחייהם על דיל פוליטי נכלולי. זה ששלח מאות אלפי חרדים למלכודת מוות הוא זה שהורה להציב גדרות בשער שכם ולהימנע מאכיפה פלילית בחברה הערבית: אדם מושחת ומשחית, שבני אדם עבורו הם פיונים בקרב על כיסאו".

לפחות 45 בני אדם נהרגו אתמול ומעל 150 נוספים נפצעו, בהם שישה במצב אנוש ו-18 במצב קשה כתוצאה מצפיפות בחגיגות הדלקת מדורת ל"ג בעומר במתחם תולדות אהרון בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. במשך שעות טיפלו כוחות מד"א והצלה בעשרות הנפגעים ופינו אותם לבתי החולים.

כוחות ההצלחה, אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, בהר מירון (צילום: איחוד הצלה)

 

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה: "האסון שקרה הוא מחריד תמונות האנשים שנחנקים למוות בזמן שמציינים חג היא בלתי נתפסת. אני מאחלת החלמה לפצועים ונחמה למשפחות הנפטרים". לדברי ח"כ לשעבר ומראשי מק"י, דב חנין (חד"ש), "הכתובת הייתה על הקיר. העדויות ממירון מזעזעות. הלב עם משפחות הנספים ועם הנפגעים הרבים. אלה התוצאות כשדוחסים מאות אלפי אנשים בלי היערכות נדרשת. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה חייב להתפטר. עוד היום".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/102703