ח"כ עודה בהפגנת תמיכה בסרבנים: לא מספיק לגנות את הרצח בדומא – יש להיאבק בכיבוש

עשרות הפגינו אתמול (שישי), ביניהם חברי מק"י ובנק"י, מול משרד הביטחון שבקריה בתלאביב, כדי לדרוש את שחרורם של הסרבנים ירון קפלן ועידו רמון. שני הצעירים מרצים תקופת כליאה ארוכה על רקע בחירתם הפוליטית כנגד הכיבוש, כנגד משטר לא דמוקרטי ולמען שיווין זכויות. דוברת המפגינים מסרה "אנו כאן, כדי לשנות מציאות מיליטריסטית וליצור מציאות שאומרת די לאלימות ודי לשנאה".

2015-08-08_183354

בין המפגינים אתמול: ח"כ איימן עודה (חד"ש), יו"ר הרשימה המשותפת, שאמר במהלך העצרת: "יש קבוצות שגינו את הפשע בדומא מסיבות אנושיות, אנחנו מתנגדים אליו מבחינה אנושית ומבחינה פוליטית. אנחנו מתנגדים לגורמי העומק. אנחנו מתנגדים לכיבוש. אנחנו רואים בכיבוש שורש כל רע. אתם המצפון של כולנו, יישר כוח".

יצוין שלפנות בוקר (שבת) נפטר סעד דוואבשה, אביו של התינוק עלי דוואבשה, שנהרג בהצתת ביתם על ידי מתנחלי הימין הקיצוני בכפר הפלסטיני דומא. סעד סבל מכוויות על 80% מגופו והיה מורדם ומונשם מאז שביתו הוצת. כמו כן, אתמול חל שיפור במצבו של אחמד דוואבשה, בנו בן הארבע של סעד, כשזה התעורר לראשונה מאז אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא תל השומר, לאחר שהרופאים החליטו לנתקו ממכונת ההנשמה. מבית החולים נמסר כי אחמד פקח את עיניו, כי הוא נושם בכוחות עצמו וכי הוא מתקשר עם הסביבה. עם זאת, מצבו מוסיף להיות קשה עקב חומרת הכוויות שמהן הוא סובל והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. בבית החולים ממשיכים הרופאים להיאבק על חייה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה. האם עדיין במצב אנוש, מורדמת ומונשמת, והיא סובלת מכוויות על 90% מגופה. הלווייתו של סעד דוואבשה נערכה בשעות הצהריים בכפרו.