ח"כ עודה: אזרחים ערבים אומרים לי תשמור על עצמך כי הם עוד יגיעו אליך

יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה (חד"ש), התראיין הבוקר (שישי) ברדיו חיפה וחשף את החשש לחייו וחיי משפחתו בגלל המאבק בפשיעה בחברה הערבית. "אזרחים ערבים אומרים לי: תשמור על עצמך כי הם עוד עלולים להגיע אליך", סיפר בשידור והוסיף "נפגשתי עם ראש עיריית חיפה כדי לקדם את הביטחון ברחובות העיר".

ראש העירייה עינת קליש רותם נפגשה ביום שלישי האחרון עם ח"כ עודה. בפגישה השתתפה גם סגנית ראש העירייה לשעבר, חברת מועצת העיר מסיעת חד"ש, שהירה שלבי. במרכז השיחה עמד מיגור הפשיעה בחברה הערבית.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם וחברת סיעת חד"ש במועצת העיר שהירה שלבי בפגישה שנערכה השבוע בעיריית חיפה (צילום: עיריית חיפה)

 

בסיום הפגישה עם עודה, שלבי אמרה למקומון "כלבו – חיפה והקריות": "איימן עודה אמר שחשוב מאוד לשמור על הפשיעה מחוץ לחיפה. חיפה היא עיר והאנשים שגרים בה הם אינדיבידואליים ולא איזה קולקטיב, שאתה יכול להשפיע עליו, כשאתה מגיע לראש הקולקטיב. יש פה המון פיתויים, כי יש פה מסחר, וגם יש פערים חברתיים במגזר הערבי בעיר – אז חשוב מאוד לשמור על חיפה ולשמור על הפשיעה מחוצה לה. דיברנו גם על איך אנחנו הולכים לעשות את זה. יש כמה דברים שצריך לעשות, וקודם כל זה לתגבר את כוחות המשטרה".

לדברי שלבי "יש הבדל בין פשיעה לבין אלימות, ועל זה דיברנו: איך אנחנו יכולים לעבוד ביחד, גם כסיעה וגם כרשימה המשותפת, כי איימן הרי בכנסת, וגם עם השר בר לב וגם עם ראש העיר. עם איימן אנחנו מקימים פורום חיפאי. הייתה לנו פגישה בשבוע שעבר, שבה התחלנו לתכנן איך אנחנו מגייסים את ראשי הקהילות הערביות, את הפעילים והפעילות בחברה הערבית, ואנחנו נעשה פגישה גדולה, שבה נגיד מה התפקיד שלנו ואיך אנחנו יכולים להחזיר את תחושת הביטחון לציבור. זה גם התפקיד שלנו למנוע את הפשיעה, ואנחנו רוצים להפעיל לחץ על המשטרה. כי לא יכול להיות שליד תחנת המשטרה קורה רצח ולא מפענחים אותו".

עוד מסרה שלבי למקומון: "נתחיל לעבוד ביחד על בניית הפורום החברתי החיפאי. היא תהיה איתנו בתוך זה. היא תדבר עם הציבור הערבי ותבין מה הצרכים ואיך צריך לטפל בפשיעה. היא תלחץ על המשטרה, ובעתיד נקיים פגישה עם השר לביטחון פנים וראש העירייה, כדי לבדוק מה השר יכול לעשות ברמה של תגבור כוחות. בנוסף הם דיברו על הדרישה שלנו להוסיף לתקציב 2022 מיליון שקל לטיפול באלימות והפשיעה במגזר הערבי. יש מוקדים בחיפה שחשוב מאוד לטפל בהם, ואנחנו יודעים איפה הם. בהשקעות קטנות של חוגי דרמה, מוזיקה, ספורט, שיפוץ מגרשי משחקים, כדי שלצעירים יהיה מה לעשות".