ח"כ עאידה תומא-סלימאן נבחרה לעמוד בראשות הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי

ח״כ עאידה תומא-סלימאן נבחרה היום (שלישי) לראשות הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, תפקיד בו כיהנה בכנסת ה-20. לאחר בחירתה אמרה ח"כ תומא-סלימאן: ״הוועדה שלנו היא הוועדה היחידה בכנסת שבשמה מופיעה המילה 'שוויון'. ועם זה באה אחריות רבה. השוויון שאנחנו שואפות אליו הוא לא רק בין גברים ונשים, אלא גם בין נשים לנשים. הוא שוויון מגדרי ומעמדי, לאומי ואזרחי – שוויון מלא. המאבק הפמיניסטי שאני מאמינה בו חותר לחברה צודקת ולכן שם במרכז את הנשים המוחלשות – נשים מהחברה הערבית הסובלות מדיכוי כפול, נשים מהחברה החרדית, נשים יוצאות אתיופיה, נשים יוצאות ברית המועצות, נשים שסובלות מאלימות, נשים עניות, נשים שעובדות בעבודות קשות, נשים שלא נספרות. הוועדה הזו, עד כמה שאני אוכל, תהיה כוח שידחוף לחיזוק מעמדן של הנשים האלה – בכלל החברה".

ח"כ תומא-סלימאן לצד יו"ר הכנסת, ח"כ לוי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד אמרה ח"כ תומא-סלימאן: "אנחנו מתחילות את עבודת הוועדה לאחר שנה מאוד קשה של מגפת הקורונה שעדיין מאיימת על כלל הציבור. בשנה הזו הנשים נפגעו קשות. ראינו חזרה לתפקידים המגדריים המסורתיים, אובדן מקומות עבודה, אלימות שהלכה והחמירה ועוד ועוד. הערך שמנחה אותי, וינחה את הוועדה – הוא ערך השוויון. לפעמים אני אאתגר אתכם, לפעמים אני אעצבן את חלקכן, אבל אני מבטיחה שתמיד יהיה מעניין ושהוועדה תמיד תהיה בית לכל ארגוני השטח של הנשים והגברים שירצו לקדם שוויון מגדרי.״

מחד"ש נמסר: "חברתנו עאידה תומא-סלימאן, שעמדה בראשות הועדה גם בכנסת ה-20, היא אחת הפעילות הפמיניסטיות הותיקות והמשפיעות בישראל. היא הייתה ממובילות המאבק נגד אלימות כלפי נשים בחברה הערבית, וייסדה את המקלטים הראשונים בישראל לנשים ערביות מוכות ולנערות ערביות במצוקה. נמשיך להיאבק על שוויון מלא ואמיתי – לכולן".