ח"כ כסיף: תם שלטון הטירוף הקנאי של דונלד טראמפ – בקרוב אצלנו

מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, ניצח את הנשיא דונלד טראמפ במרוץ לנשיאות כך הכריזו הערב (שבת) רשת הטלוויזיה סי.אן.אן. לפי הדיווחים, ביידן ניצח את טראמפ במדינת פנסילבניה, המעניקה 20 אלקטורים, ובכך חצה את רף 270 האלקטורים הנחוצים לניצחון בבחירות.

לאחר ההודעה בדבר ניצחונו, ביידן בירך על הזכייה: "העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם: אני אהיה נשיא של כל האמריקנים בין אם הצבעת בשבילי ובין אם לא. אני אשמור על האמון שנתתם בי". הנשיא היוצא דונלד טראמפ מסרב בעקשנות להכיר במציאות וממשיך במאבקיו המשפטיים בניסיון לערער על ניצחונו של ביידן במדינות המפתח הנוספות, שספירת הקולות בהן נמשכת מאז סגירת הקלפיות בלילה שבין שלישי לרביעי. לאחר הדיווחים בסי.אן.אן, טראמפ אמר כי הבחירות רחוקות מלהסתיים, ותקף "ביידן ממהר להתהדר בניצחונו באופן מוטעה". הוא צפוי להיות הנשיא המכהן הראשון שמפסיד בבחירות לכהונה נוספת מאז ג'ורג' בוש האב ב-1992.

"ביידן נבחר נשיא ארה"ב ה-46", שידור ברשת סי.אן.אן (צילום מסך)

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "ההפסד של טראמפ הוא צעד חשוב במאבק מול ימין פופוליסטי ששולט גם בהונגריה, בברזיל, בהודו, וכמובן בישראל אבל אנחנו עוד רחוקים מהיעד הסופי. הבעיה בארה"ב, כמו בישראל, היא לא רק פרסונלית. הפתרון לגל הרודני ברחבי העולם הוא להציע עתיד דמוקרטי במקום נוסטלגיה לעבר שלא היה בו צדק".

על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) ש"הניצחון של ביידן הוא קודם כל כרטיס אדום לגזענות, לבורות ולפשיזם של טראמפ וכנופייתו. במבט מקומי, מהבית הלבן יוצא אדם שהיה מוכן להעמיק את ההתנחלויות כדי לתגמל יצרני נשק ולקדם את חזון הארמגדון של תומכיו האוונגליסטים. תם שלטון הטירוף הקנאי של הטראמפיזם. בקרוב אצלנו!". "תכנית המאה של טראמפ ותכניות הסיפוח המשוגעות של הצמד טראמפנתניהו נקברו עם נשיאותו של הראשון, ויקברו סופית עם סילוקו של השני. מדינה פלסטינית עצמאית קום תקום על כל השטחים הכבושים. לא ניתן להם לעצור אותם שלום אמת ישרור כאן". לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) "תם עידן טראמפ. עכשיו על העולם להבטיח שגם יסתיים עידן הטראמפיזם, לרבות עסקת המאה. עלינו להבטיח שיסתיים כאן גם עידן שלטון נתניהו וזה אפשרי".