ח"כ כסיף: עולם הפוך בחומש – המתנחלים העוברים על חוק חופשיים והפלסטינים כלואים

אלפי מתנחלים צעדו אתמול (חמישי) למאחז הבלתי חוקי חומש שבגדה המערבית תחת כיבוש ישראלי וקיימו עצרת במקום, במחאה על הכוונה להרוס את הישיבה שם. הצעדה נערכה שבוע לאחר פיגוע הירי שבו נרצח יהודה דימנטמן, תלמיד הישיבה. כוחות גדולים של הצבא נכחו במקום. בין הצועדים היו רוב חברי סיעת הציונות הדתית, ח"כ משה ארבל מש"ס וח"כ עמיחי שיקלי מימינה שבקואליציה, לצד רבנים וראשי ישיבות בהתנחלויות.

פלסטינים מפגינים אתמול בכפר בורקה (צילום: וואפא)

 

על פי הדיווחים של סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא לקראת האירוע הציב הצבא חיילים לאורך הכביש המוביל משבי שומרון לחומש הנמתח על פני 9.5 ק"מ. הכניסות לארבעה כפרים פלסטיניים שלאורכו, בהם בורקה וסבסטיה, נחסמו מהשעה 13:00 בצהריים ועד לשעות הלילה. נסיעת מכוניות פלסטיניות לא התאפשרה על הכביש שמוביל לג'נין.

בעקבות המצור שהוטל בידי צבא הכיבוש, תושבים בכפר בורקה הפגינו, שחלקם בעלי אדמות בחומש, ופרצו עימותים עם החיילים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח 42 פצועים מירי כדורי גומי, ובהם עיתונאי, על 83 פלסטינים נוספים שנפגעו מגז מדמיע ועל פלסטינים שנפצעו לאחר שהותקפו על ידי מתנחלים שעשו את דרכם לחומש. בוואפא נמסר כי בתום הצעדה יידו מתנחלים אבנים לעבר שניים מבתי הכפר, וכן ניתצו כמה מצבות של אחת המשפחות. במהלך הימים האחרונים דווח על כמה מקרים דומים של יידוי אבנים על בתי הכפר.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) גינה אתמול במהלך דיון במליאת הכנסת את את אלימות המתנחלים והצבא. לדבריו "כפי שהיטיב לתאר זאת בית המשפט העליון באזור חומש מתנהל עולם הפוך: עולם בו המתנחלים העוברים על החוק מתנהלים בחופשיות ואילו תנועת הפלסטינים שומרי החוק מוגבלת. פניתי לסגן השר אלון שוסטר שיעצור את ההתפרעות עכשיו". "את המצב הנפשע והאבסורדי שם ובשאר השטחים הפלסטינים הכבושים חייבים לבטל", הדגיש.

 

סרטון -דבריו של ח"כ עופר כסיף, אתמול, במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/1302154530232887