ח"כ כסיף לקראת נאומו של לפיד באו"ם: הכול מילים, מילים, מילים על הלשון מגלגלים

ראש הממשלה לפיד יצהיר הערב (חמישי) במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית "כפוף לסידורי ביטחון שנחוצים לישראל", כך מסרו אמש גורמים בסביבת ראש הממשלה בתדרוך לכתבים בניו יורק.

ח"כ כסיף: "הכל מילים, מילים, מילים" (צילום: דף הפייסבוק של ח"כ כסיף)

 

זו תהיה הפעם הראשונה שלפיד מביע תמיכה בפתרון שתי המדינות כראש ממשלה. זו גם תהיה הפעם הראשונה שראש ממשלת ישראל מביע תמיכה בפתרון שתי המדינות מאז שנת שבנימין נתניהו הצהיר זאת על במת האו"ם בשנת 2017. כמו כן, נתניהו הביע תמיכה בפתרון שתי המדינות במהלך נאום באוניברסיטת בר אילן ב-2009.

לקראת נאומו הצפוי של לפיד באו"ם, מסר ח"כ איימן עודה (חד"ש): "מנהיגי המדינה התרגלו לאהוב את תהליך השלום אבל לא את השלום עצמו, מדברים יפה בעולם ומבצעים כיבוש מכוער במקביל. המבחן האמיתי בשטח זה לעשות שלום". לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש), תקפה גם כן "בעולם לפיד יכריז שהוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית, אבל בארץ הוא מוביל את העמקת הכיבוש. שבענו מהצהרות יחצנות. המבחן הוא שלפיד יתחייב שמו״מ מדיני וחתירה לסיום הכיבוש יהיו חלק מקווי היסוד של כל ממשלה שיקים. לפיד: הגיע הזמן שתגיד מדינת פ-ל-ס-ט-י-ן מעל במת הכנסת".

גם חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) הדגיש: "הכול מילים, מילים, מילים על הלשון מגלגלים. אבל איפה המעשים?! את התמיכה של רה"מ בפתרון שתי המדינות יש לראות בשטח ולהכניס כהתחייבות לקווי היסוד של ממשלה עתידית, לא להותיר כמילים חלולות על בימת האו"ם. שחרור העם הפלסטיני והקמת מדינה ריבונית במולדתו היא לא רק דרישת בחירות, אלא דרישה לצדק וחירות. אני קורא לראש הממשלה לפיד להכניס את מחויבותו להקמת מדינה פלסטינית לקווי היסוד של כל ממשלה בראשותו וכן לפעול לשיפור המצב בשטח למען הפלסטינים הנאנקים תחת עול הכיבוש".

מרשימת חד"ש-תע"ל נמסר: "גם ראש הממשלה לפיד מודה כי הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל היא הדבר היחיד שיבטיח שלום אמת שיטיב עם שני הצדדים. אם הוא באמת מתכוון לדברים, עליו להתחייב שמו"מ מדיני וחתירה לסיום הכיבוש יהיו חלק מקווי היסוד של כל ממשלה בראשותו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115533