ח"כ כסיף הגיש תלונה למח"ש בגין תקיפה ושב להפגין במזרח ירושלים

ח"כ עופר כסיף (חד"ש, הרשימה המשותפת) השתתף ביום שישי האחרון במאבקים העממיים בירושלים המזרחית הכבושה. תחילה נטל חלק בהפגנה בכפר עיסאוויה, שתושביו מפגינים נגד התעמרות של כוחות הצבא והמשטרה, ולאחר מכן במחאת תושבים בשייח' ג'ראח נגד השתלטות מתנחלים על מבנים בשכונה. בהפגנות השתתפו גם חבריו לסיעת הרשימה המשותפת, חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (תע"ל).

ח"כ עופר כסיף באירוע השקת קמפיין הבחירות של הרשימה המשותפת, בשבוע שעבר, בדרום תלאביב (צילום: זו הדרך)

כפי שדווח ב"זו הדרך" ובאתר מק"י, בסוף השבוע שקדם לו תקפו שוטרים את ח"כ כסיף בעת הפגנה בירושלים המזרחית ועצרו את יועצו אריאל עמר. על רקע זה, הגישו כסיף ויועצו, באמצעות עו"ד נועה לוי מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, תלונות למח"ש בדרישה שיחקרו את השוטרים התוקפים ויעמידו אותם לדין. יצוין, כי בפנייתו של כסיף נכתב כי לא רק שהופעלה אלימות כלפיו וכלפי יועצו, אלא שהופרה חסינותו כחבר כנסת המוגנת מכוח חוק.

ח"כ כסיף מסר: "אל מול המשטרה העבריינית של השר גלעד ארדן, אנו נשוב לירושלים המזרחית וניאבק בכיבוש. הדגל הפלסטיני אינו 'מפר את הסדר' כפי שטענו השוטרים האלימים, אלא מסמל את הפתרון היחיד שיביא להסדר של שלום צודק ושל ביטחון גם לפלסטינים וגם לישראלים: מדינה פלסטינית בצד ישראל, וסיום הכיבוש הרצחני בירושלים המזרחית, בגדה המערבית וברצועת עזה".