ח"כ כסיף דורש למנוע את הגירוש של עובדת פיליפינית ובנה הישראלי

פקחי ההגירה עצרו אתמול (ראשון) עובדת מהפיליפינים, אופרסינה קוואנקה, ואת בנה מייקל ג'יימס קוואנקה בן ה-12, שעולה לכיתה ז' במסגרת החינוך המיוחד. הם נעצרו בביתם שביהוד, אף שהמשפחה הגישה ערר שטרם נענה על ההחלטה לגרשם מישראל. בית הדין לעררים בתל אביב הורה לעכב את גירוש השניים כדי לקבל את תגובת רשות האוכלוסין. זהו המקרה הראשון הקיץ שבו משרד הפנים מבקש לממש צו גירוש שניתן לאם ולילד שנולד ולומד בישראל.

האם ובנה נמצאים במעצר בנמל התעופה בן גוריון. הילד לומד במסגרת חינוך מיוחד ואמור לעלות לכיתה ז'. עו"ד זרי חזן, המייצג את המשפחה, אמר כי "מדובר במעצר שווא בניגוד לחוק ולנהלי משרד הפנים. מצד אחד ישנה התדיינות עם משרד הפנים, ומצד שני מחלקה אחרת מחליטה לעצור ילד בן 12 ואמו במיטתם בשעה חמש בבוקר". בשעה זו מתארגנת הפגנה בגן מאיר נגד הגירוש.

אופרסינה קוואנקה ובנה מייקל ג'יימס קוואנקה (צילום: המשפחה)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) פנה בעניין למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מוריוסף. "אני מבקש ממך, בכל לשון של בקשה אל תגרש אותו", כתב כסיף בהתייחס למייקל ג'יימס. "הגירוש אינו רק בלתי מוסרי, אלא גם חסר כל תועלת ציבורית. איזה ערך עומד מאחורי הגירוש הזה? מי ירוויח ממנו? האם טובת המדינה עומדת כאן על הכף או התעמרות מערכתית במשפחה זרה וחלשה? אנא ממך, אל תפגע כך בילד ובאמו. תן למייקל לחיות היכן שנולד וגדל, לצד חבריו שאוהבים אותו כל כך".

ארגון "זזים בקהילה" פתח עצומה מקוונת נגד הגירוש, בה חתמו כ-7,000 אזרחים עד לשעה 15:00. רונית, אחת החותמות, כתבה: "הם טובים בשביל לטפל בהורינו הקשישים, אבל לא בשביל להישאר כאן ולהקים משפחה? הם בסך הכול 100 אנשים, בואו נהיה גם אנחנו אנשים. לא אשכח איך מטפלת פיליפינית טיפלה בסבתי במסירות בשנותיה האחרונות והפכה לחלק ממשפחתנו. השאירה את ילדיה בארץ מוצאה ולא ראתה אותם שנים רבות. זה מצב בלתי נסבל. אם המדינה רוצה כוח אדם מחו"ל, עליה להסדיר בחוק את שהותו מתוך נקודת מבט אנושית". חבריו של מייקל ג'יימס מבית הספר והוריהם מתכננים להפגין נגד הגירוש בנתב"ג.

לעצומה המקוונת נגד הגירוש: 

https://my.zazim.org.il/petitions/l-tgrshv-vty