ח"כ כסיף בהפגנה למען שחרורה של סימונה מורי: 'האלימות נגד נשים היא מגפה חברתית'

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (רביעי) לאשר שחרור מוקדם לסימונה מורי – שהורשעה ברצח בן זוגה המתעלל, שלום רחבי. על מורי בת ה-52 נגזר מאסר עולם שנקצב ל-28 שנים, מתוכן ריצתה כבר 22. הוועדה התכנסה בבית משפט השלום ברמלה.

ח"כ עופר כסיף בין המפגינות, הבוקר, מחוץ לבית משפט השלום ברמלה למען שחרורה של מורי (צילום: זו הדרך)

 

ההחלטה התקבלה לאחר הודעת הפרקליטות כי היא מסכימה לשחרור המוקדם, "לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושקילת מכלול השיקולים כמתחייב משחרור מוקדם של אסירת עולם"; הודות לעמדת הוועדה הבין-משרדית למניעת אלימות במשפחה של שב"ס ומשרד הרווחה – אשר המליצה על השחרור – ולחוות הדעת הטיפוליות "אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי (קבוצתי ופרטני) שעברה האסירה בין כותלי הכלא ושהוביל להפחתת מסוכנותה". מהפרקליטות ציינו כי השחרור מהווה "מתן הזדמנות למי שריצתה את עונשה במשך שנים רבות ועמדה בכל הפרמטרים הקבועים בחוק".

עשרות הפגינו מחוץ לבית משפט השלום ברמלה למען שחרורה של מורי. בין המפגינים: ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שמסר: "‏האלימות נגד נשים היא מגיפה חברתית וכך גם תופעת האשמת הקרבן". ח"כ כסיף הוסיף "הבוקר הגעתי לתמוך בשחרורה של סימונה מורי, אשר יחד עם ילדיה סבלה מהתאכזרות והתעללות שיטתית. סימונה שילמה על כך מחיר כבד מנשוא – 22 שנים בכלא. די לאלימות נגד נשים".

"אנחנו מאחלות לסימונה התאוששות מהירה, וחיים טובים, מלאים ומאושרים מכאן והלאה", בירכו מהמרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית על החלטת הפרקליטות שלא להתנגד לשחרור, "קשה לקרוא לרגע הזה צדק, כי השנים שאיבדה כבר לא יחזרו, אבל הוא בהחלט סופו של העוול".