ח"כ חנין קרא לממשלה לאמץ את עסקת גולדווסר ורגב

 

ח"כ דב חנין (חד"ש): "אני קורא לממשלה לאמץ את עסקת החילופים עם החזבאללה. הסבל העובר על המשפחות הוא קשה והשלמת העיסקה היא חובתנו המוסרית כלפיהן. אני קורא לממשלה לאמץ עסקת חילופי שבויים ואסירים גם לגבי גלעד שליט, בטרם יהיה מאוחר, ולשחרר במסגרתה אסירים פלסטיניים וביניהם גם את מרואן ברגותי.
כבר ביום הראשון שלאחר חטיפת החיילים היה ברור שהדרך להחזירם היא באמצעות עסקת חילופי שבויים ואסירים. אני מצטער שדרך זו לא ננקטה כבר אז. אני מצטער על כל רגע של סבל מיותר שנגרם למשפחות ומקווה שהלקחים יילמדו לעתיד".
 
ח"כ חנין בנאום במליאה לפני שנתיים (17.7.2006):
"נהיה כנים עם עצמנו, גם הדרך לשחרור החיילים עוברת דרך הידברות ושחרור אסירים, כפי שכבר נעשה בעבר, אבל שוב נשמעים השבוע מפי אישים בכירים מאוד הדברים המזעזעים שכבר התרעתי עליהם מעל הבמה הזאת: בשבוע שעבר הם דיברו על עניין שליט כהזדמנות לחיסול ה"חמאס". השבוע [לאחר חטיפת גולדווסר ורגב] הם מדברים – כמה מחריד – על הזדמנות נוספת לחסל את ה"חזבאללה".
רבותי חברי הכנסת, אסון הוא לא הזדמנות. ישראל כבר היתה בביצה הלבנונית – כמה דם עלה לנו ולשכניםשלנו עד שנחלצנו משם. אתם יודעים, מאוד קל להיכנס לבוץ, אבל ככל ששוקעים בו יותר, קשה יותר לצאת ממנו."