ח"כ חנין קורא להשתתף להפגנה נגד יוקר המחייה במוצ"ש בתל-אביב

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) קרא היום (חמישי) להצטרף להפגנה נגד יוקר המחייה שתתקיים במוצ"ש בצומת עזריאלי בתלאביב. לדבריו "אם מישהו בממשלה חושב שבלימת העלאת המחירים האחרונה של אסם תעצור את הזעם הציבורי והמחאה הוא טועה בגדול. ההעלאה האחרונה היא רק עוד טיפה בים של מדיניות כלכלית שכל כולה מכוונת נגד האזרחים".

2018-12-20_200830

הפגנה נגד יוקר המחייה, ביום שישי שעבר, בתלאביב (צילום מסך: החדשות)

עוד הדגיש ש"אם המדיניות הכלכלית של הממשלה הזאת הייתה שמה במרכז את האנשים שחיים כאן אז כל אחד מאיתנו היה יכול לשלם פחות ולקבל יותר. אם הממשלה הייתה מייצרת פתרונות של דיור ציבורי ושל דיור ברהשגה כדי להתמודד עם משבר הדיור המחריף, אז היינו מוציאים פחות כסף על שכר דירה. אם הממשלה הייתה מנהיגה חינוך חינם מגיל אפס, אז היינו מוציאים פחות כסף על משפחתונים יקרים וגנים פרטיים. אם הממשלה הייתה מעלה את שכר המורים, העובדות הסוציאליות והאחיות ואת השכר הנמוך בכלל, אפשר היה לצאת מתחושת החנק של יוקר המחייה".

"אבל הממשלה של נתניהו לא מתכוונת לעשות אף אחד מהדברים האלה. מבחינתם, שיוזנחו השירותים החברתיים, שיינתנו משאבי הטבע במתנה לטייקונים, ושכל אחד מאיתנו יתמודד לבדו עם המצב הבלתיאפשרי של משכורת נמוכה ויוקר גבוה. כדי לצאת מהמעגל של החנק הכלכלי שרוב האנשים בישראל מרגישים לא רק אלה שמתחת לקו העוני, אלא גם מי שמוגדרים שכבות הביניים דרושה כאן מדיניות אחרת לגמרי. זה בידיים שלנו. ועל זה נמשיך להיאבק", הוסיף.

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמודי השער ו-8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/12/G48_2018.pdf