ח"כ חנין לקראת שביתת הסולידריות הכללית: לימין עובדי טבע ונגד שלטון ההון

"סוף השבוע הזה מלווה בדאגה גדולה לגורלם של אלפי עובדי טבע שההנהלה מבקשת לפטר". כך מסר הבוקר (שישי) ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) לקראת השביתה הכללית בסולידריות עם המפוטרים שתתקיים ביום ראשון בשעות הבוקר. לדבריו "המהלך הזה מקומם כל כך. חברת טבע קיבלה בשנים האחרונות הטבות מס מפליגות בשווי 20 מיליארד שקל בטענה שהיא מעודדת תעסוקה. ברגע שיש קשיים, הכי קל זה לפטר עובדים, בלי לדפוק חשבון לאף אחד. וכמובן בלי להחזיר את כל המענקים שקיבלו מהמדינה, או את הבונוסים שקיבלו המנהלים הכושלים שגרמו למצב".

2017-12-15_165417

ח"כ חנין סבור שניתן לעצור את הפיטורים באמצעות מאבקם של עובדי טבע תוך סולידריות פעילה של כלל מעמד העובדים. "אבל לא פחות חשוב: חייבים לסיים את האבסורד לפיו נותנים כסף שלנו בתמנה לבעלי הון והם יורקים לנו בפרצוף בתגובה. בשבוע הבא אעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק שקובעת שהמדינה תוכל לשלול הטבות מס מחברות שמפטרות עובדים".

עוד הוסיף ח"כ חנין כי שר האוצר משה כחלון "יצא השבוע עם תכנית של הפחתת מכסים על ייבוא  שורה של מוצרים: מסחטות מיץ, משחקי וידאו, נדנדות ועוד. פתאום התגלו בקופה 800 מיליון שקל. אז למה להתווכח על כל שקל לנכים ולקשישים? איפה ההיגיון? איך מצפים שאנשים כאן יחיו בכבוד? השבוע הגשתי הצעת חוק שתחייב את המדינה לצקת תוכן לזכות לקיום בכבוד בישראל: להגדיר מהם הצרכים הדרושים לקיום בכבוד, במדד ברור ועדכני שינחה את כל ההחלטות הכלכליותחברתיות".