ח"כ ג'בארין קרא להגביר את החרם הבינלאומי על ההתנחלויות בשטחים הכבושים

חברי הרשימה המשותפת כינסו אתמול (שני) דיון מיוחד בכנסת בנושא גל החקיקה לסיפוח ההתנחלויות והחלת החוק הישראלי עליהן, ואמרו כי יגבירו את הקריאה לחרם על ההתנחלויות בעולם. "הקהילה הבינלאומית, העיתונות והעולם הערבי צריכים לשמוע על זה", אמר ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד).

2017-07-04_223726

עמיתו, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), קרא בדיון להגביר את החרם הבינלאומי על ההתנחלויות. לדבריו, "לא מדובר במסכת אקראית של חוקים, אלא במעשה מאוד מתוכנן שמטרתו להביא לסיפוח שטחי סי ובי לישראל. הדיון הזה הוא מחזה מוזר: זה אחד הדיונים הבודדים בכנסת במלאת 50 שנים לכיבוש. הנושא הזה היה אמור להיות במרכז השיח בישראל ונדחק לשולי השיח הפוליטי. לצערי, אפשר לראות בכך את הצלחת הימין וממשלת נתניהו".

ג'בארין הוסיף כי "אי אפשר לסיים את הכיבוש ולהיאבק באפרטהייד מבלי שהאו"ם ומדינות העולם ייקחו אחריות ויובילו לחץ פוליטי וכלכלי על ישראל, לרבות חרם כלכלי על כל מה שנוגע לפעילות ישראלית בשטחים שנכבשו ב-1967".

ארבעה חוקים שמקדמים הכרה במעמדן של ההתנחלויות עברו בקדנציה הנוכחית "חוק ההסדרה", להפקעת קרקעות פלסטיניות בהתנחלויות, עליהן נבנו בתים ליהודים; חוק המשדרג את מעמד בתי המשפט הצבאיים בגדה וקובע שהחלטותיהם יהיו קבילות גם בבתי משפט אזרחיים בתוך הקו הירוק; החוק האוסר על החרמת מתנחלים בשל מקום מגוריהם ומטיל קנסות בהתאם; והחוק המרחיב את סמכויות החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית, זרוע הבנייה של ממשלת הימין בהתנחלויות בשטחים הכבושים. מהדיון עלה כי ישנם עוד 22 חוקים שנמצאים בשלבי קידום שונים בכנסת ונועדו לשדרג את מעמד ההתנחלויות.