ח"כ ג'בארין דורש לחקור את נתניהו ואת כץ בגלל הסתה לגזענות

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בבקשה לפתוח בחקירה בעקבות ההסתה של ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו ושר החוץ בממשלת המעבר ישראל כץ. "פניתי ליועמ"ש בדרישה שיחקור את ההסתה החמורה כלפינו", אמר ג'בארין. "השר כץ מכנה אותנו 'מחבלים בחליפות'. זה מצטרף לדברי נתניהו, שכינה את 15 חברי הכנסת של הרשימה המשותפת 'תומכי טרור'".

ג'בארין מסר את ההודעה לעיתונאים בתום ישיבת סיעת המשותפת שהתכנסה בשעות הצהריים בכפר קאסם, כדי לדון בשאלה האם להמליץ לנשיא המדינה על יו"ר כחול לבן בני גנץ לקבלת המנדט להרכבת הממשלה, וכן לדון מהם התנאים שתציג הרשימה תמורת המלצה כזאת..

על כך התייחסה ח"כ עאידה תומאסליאמן (חד"ש הרשימה המשותפת) בתכנית רדיו ששודרה הבוקר בה ציינה כי תמיכתה של הרשימה בהענקת המנדט להקמת הממשלה לגנץ מותנה בביטול עסקת המאה. "אם גנץ רוצה אותנו הוא צריך לפנות אלינו רשמית אחרי היחס שלו אלינו בבחירות. לא יהיה הפרד ומשול, מי שירצה אותנו צריך לדבר עם כל ה-15. מי שרוצה אותנו צריך לוותר על עסקת המאה, על סיפוח חד צדדי ועל חוק הלאום". אמש אמרה ח"כ תומאסלימאן כי "עכשיו זה ברור: גנץ לא מבין שאין לו המלצה אפילו, כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ תפנים". יצוין שיו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר אתמול כי "העם אמר את דברו בשלושה סבבי בחירות שהסתיימו בתוצאה ברורה של רוב מוחלט למפלגות שאינן תומכות בהמשך שלטון נתניהו. רוב העם לא רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה העם יקבל".