ח"כ ג'בארין: אסור לסגור את תכנית היל"ה; בית הדין הקפיא את הפיטורים

"אסור לסגור את תכנית היל"ה. אסור שהמערכת תפקיר אלפי נערים ונערות שזו המסגרת היחידה שיכולה להציל את עתידם, ומעל אלף עובדים ועובדות שתכנית זו היא הבית שלהם. פניתי לשר גלנט בדרישה שיתערב לשינוי ההחלטה, והוועדה לזכויות הילד בראשותי תתכנס לדון בנושא המשך פעילות התכנית". כך מסר ערב (ראשון) יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, הבוקר.

בית הדין לעבודה בבת ים הקפיא היום את השימועים לפני פיטורים של המורים בתכנית היל"ה, זאת לאחר דיון בעתירת ארגון "כוח לעובדים" להטלת צו מניעה נגד הפיטורים המתוכננים. בית המשפט חייב את החברה למת"נסים מפעילת התכנית, ואת המדינה לבצע ביממה הקרובה היוועצות עם כוח לעובדים המאגד את המורים.

יצוין שנציג משרד החינוך אמר בדיון כי כרגע התכנית עדיין ניצבת בפני סגירה. "בית הדין הכיר בצורך של חברת המת"נסים והמדינה לדון בעתיד התכנית עם נציגות העובדים. לא ניתן לסגור את התכנית ולפטר אלפי מורי קבלן מבלי לשמוע את קולה של נציגות העובדים", נמסר מוועד המורים של התכנית. "משרד החינוך התרגל להעביר מורי קבלן מזכיין לזכיין ועתה מחברת קבלן למפוטרים. נמשיך להיאבק כנזק הגזירה שמשמעה אחתנוער נושר לא זכאי לחינוך", הדגישו.

מפגין, אמש, במחאות נגד נתניהו נושא כרזת תמיכה במורי היל"ה (צילום: כוח לעובדים)

בבקשה לצו מניעה נגד פיטורי מורי פרוייקט היל"ה, נאמר "לא ייתכן כי חברת הקבלן המעסיקה את המוריםהחברה למתנ"סים תקיים שימוע קולקטיבי לכ-1600 מורים באורח חד צדדי וללא היועצות עם ועד העובדים כנדרש בהסכם הקיבוצי", נכתב בהודעת הארגון. "עוד קורא הארגון להורות למשרד החינוך להבהיר, איזה פתרון יינתן לתלמידים שיפלטו מהתכנית, בהתאם לחוק חינוך חינם".

יצוין שיותר מ-18 אלף אזרחים חתמו על עצומה מקוונת נגד סגירת התכנית. העצומה נכתב "לאחרונה, שר החינוך היקר שלנו החליט שבכוונתו לסגור את קידומי הנוער בארץ. קידום נוער הינו מקום מיוחד בו ניתנת הזדמנות שנייה לנוער שנפלט מבתי הספר, להשתקם, ללמוד כמו שצריך, לרכוש השכלה ראויה ולהוציא תעודת בגרות מלאה. זוהי נקודת ההצלה האחרונה בעבור נוער כזה, בתי ספר אחרים כבר מזמן ויתרו ובחרו לא להתמודד עם אותם נערים. הצוות החםהמדריכים, המנחים המנהלים והמורים בקידום נוער עובדים קשה מסביב לשעון ומבצעים עבודת שליחות כדי לעזור לאותם בני נוער להיות מוכנים כמה שאפשר לחיים העצמאיים. הן בסיפוק מזון, הן בסיפוק השכלה, והן בתמיכה נפשית. קידום נוער הוא כמו בית שני בשבילם שכל כך מגיע להם!".

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/kidomnoarbesakana