ח"כ איימן עודה: לא נתמוך בתקנות יו"ש לחיזוק הכיבוש בשטחים הפלסטינים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף אמש (ראשון) את ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות האיגרת שפרסם "לרוב הציוני הדומם". לדברי עודה, הבחירה של בנט שלא לכלול את הציבור הערבי באיגרת נובעת מגזענות ומבטאת את העובדה שהממשלה רוצה לראות את האזרחים ערבים כ"נתינים". באגרתו ציין בנט כי ממשלתו החליטה להכפיל את מספר המתנחלים ברמת הגולן ואף להקים שתי התנחלויות חדשות, מניעת הקמת הקונסוליה האמריקאית בירושלים המזרחית ועל המשך "הבנייה ביהודה ובשומרון בקצב הרגיל". עוד מתגאה בנט בכך ש"השבנו את ריקוד הדגלים למסלולו המסורתי" ו"לא ויתרנו על סנטימטר מארצנו". "האם זו מממשלת שמאל?" הדגיש.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (צילום מסך: חדשות 12)

 

"ראש הממשלה שלח איגרת רק לחלק מהאזרחים, רק לרוב הציוני – אין יותר גזענות מזה", אמר יו"ר הרשימה המשותפת. "אין לזה אח ורע בעולם שראש ממשלה פונה רק לחלק מהאזרחים. ואיילת שקד שרה רק ליהודים וראש הממשלה פונה רק לחלק מהאזרחים – הם רוצים את הערבים נתינים".

עודה הדגיש כי חברי סיעתו יתנגדו בהצבעה במליאה לתקנות המחזקות את כיבוש השטחים. "לגבי מנסור עבאס אין לי תקוות בכלל. אנחנו נצביע נגד תקנות יהודה ושומרון, נצביע אי אמון בממשלה, זו ממשלה רעה לגבי ירושלים – תראה מה קרה היום באל-אקצא ובמזרח ירושלים". "יש לי הצעה", המשיך עודה, "חוק שאוסר על נאשם בפלילים לכהן –  אנחנו נתמוך. יש רוב לכך בכנסת, אבל מפחדים מאיילת שקד. אני אומר לקואליציה: אל תפחדו משקד, אנחנו שישה ואז לא יהיה נתניהו ולא צריך לפחד מהדחליל הזה".

"חמישה וחצי מיליון פלסטינים נאנקים תחת כיבוש קשה וזה לא אומר שיש נורמליזציה", ציין עודה. "הנה, אפילו ב'בירה המאוחדת' אי אפשר להניף את דגל ישראל בלי אבטחה. זה הורג ישראלים והורג פלסטינים. צריך לבחור בשלום ולסיים את הכיבוש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113125