ח"כ איימן עודה: הנשיא לא הדליק נר של חנוכה אלא הבעיר את חברון

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף הערב (ראשון) את נשיא המדינה יצחק הרצוג על כך שהדליק נר ראשון של חנוכה בחברון שבשטחים הפלסטינים הכבושים, וכתב בטוויטר כי "הרצוג לא הלך להדליק נר ראשון, הוא הלך להבעיר את חברון". הוא עוד הוסיף כי "מי שחוגג עם מעריצי הרוצח גולדשטיין לא יכול להיות הנשיא של כל אזרחי המדינה".

פעילי שלום מפגינים בחברון, אחה"צ, נגד הביקור של הרצוג במקום (צילום: שוברים שתיקה)

 

יצוין שכוחות הכיבוש הוציאו בצהריים צו שמנע מפעילי שלום להגיע לחברון, לאחר שביקשו למחות על ביקורו של הנשיא. הפעילים נחסמו על ידי שוטרים בכניסה להתנחלות קרית ארבע, ונאמר להם כי כניסתם נמנעה מ"חשש להפרות סדר". עשרות פעילים קיימו הפגנה במקום.

על פי הדיווח ב"הארץ", חיילים מנעו את כניסתו לאזור של צלם אי-אף-פי, אף שהציג תעודת עיתונאי ואף שהצו החריג עיתונאים. בסרטון שצולם במקום נראה מתנחל הודף את הצלם, חאזם באדר, בכניסה לקרית ארבע, ואומר: "תעודה ירוקה, צריך להעיף אותו מפה".

משלום עכשיו נמסר: "בזמן שהנשיא ידליק נר עם ברוך מרזל והכהניסטים, כוחות הביטחון מונעים מאזרחים שומרי חוק לממש את זכות המחאה. הרצוג מכשיר את הקיצוניים שבמתנחלים, ובביקורו בחברון רומס את חופש הביטוי של מי שהיו עד לא מכבר שותפיו הפוליטיים". אל המחאה בחברון חברו שלום עכשיו, שוברים שתיקה, מחסום וואצ', קריים מיניסטר, אמהות נגד אלימות ומחזקים. פעילי חד"ש הודיעו שאף הם הצטרפו להפגנה.

בהזמנה לאירוע נאמר "אם נשיא המדינה הרצוג הודיע שידליק נר ראשון בחברון בלב ליבו של הכהניזם והאפרטהייד, מדוע שלא נענה גם אנחנו לאתגר? ביקור של 'האזרח מספר אחת' בהתנחלות במרכז העיר חברון מכשיר את משטר האפרטהייד ואלימות המתנחלים הבלתי פוסקת תחתיהם חיים תושביה הפלסטינים של העיר".

לדברי הארגונים "מדובר בהכשרת השרץ הכהניסטי והענקת לגיטימציה לתומכי הטרור היהודי ולעוול המשווע המתרחש שם מדי יום – לפני הטבח שביצע ברוך גולדשטיין וגם אחריו. בוז'י השקיע את החודשים הראשונים לנשיאותו בהתחנפות והתרפסות בפני הימין המתנחלי – ולנו נמאס. הצטרפו אלינו ביום ראשון הקרוב להפגנה פוליטית בהתנחלות בחברון".

חד"ש מתחה ביקורת קשה על הרצוג עם פרסום ההודעה על ביקורו הצפוי בחברון. מדובר בביקורו הראשון של הרצוג בתפקידו בחברון, אך האירוע השני בהשתתפותו בהתנחלויות בשטחים הכבושים מאז הושבע בקיץ האחרון. בפתח שנת הלימודים חנך הרצוג את שני בתי ספר בהתנחלות סלעית וכן בניין חדש לאולפנית צביה בהתנחלות אחרת, בהר ברכה. כך פתח הנשיא את שנת הלימודים של תלמידי ישראל ב-31 באוגוסט האחרון.

לדברי ח״כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), "הנשיא החדש, שמגיע כביכול 'מהשמאל', עסוק מאז תחילת כהונתו בהכשרת הפשע והגזל של ההתנחלויות. אך אין מה להיות מופתעים. גם מפלגתו, מפלגת העבודה, וגם מפלגת 'השמאל' מרצ שותפות בהרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש מתוקף שותפותן בממשלה." ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיף: "אין לאדם הגון מה לחגוג במקום בו חוגגים אפרטהייד וטיהור אתני. בחירתו של הנשיא להדליק בחברון נר ראשון של חנוכה היא החלטה מבישה ומעוררת שאט נפש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108630