ח"כ איימן עודה בעקבות תוצאות הבחירות: נעמוד איתן מול הגזענות והפשיזם

ספירת הקולות החלה אמש עם סגירת הקלפיות ומסתמן כי גוש המפלגות הימין הגזעני התומכות בבנימין נתניהו בדרך לניצחון. לאחר ספירת 84.3% מהקולות, גוש נתניהו מוביל עם 65 מנדטים, והקואליציה הנוכחית עם 50. הליכוד זוכה כעת ל-31 מנדטים; יש עתיד ל-24; הציונות הדתית ל-14; המחנה הממלכתי וש"ס ל-12 כל אחת; יהדות התורה ל-8; ישראל ביתנו ל-5 מנדטים, רע"ם וחד"ש-תע"ל ל-5 כל אחת והעבודה ל-4 מנדטים. מרצ ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

4.8 מיליון אזרחים הצביעו אתמול בבחירות לכנסת ה-25 – כך דיווחה ועדת הבחירות. שיעור ההצבעה במערכת הבחירות החמישית שמתקיימת בישראל בתוך פחות מארבע שנים עמד על 71.3%, הנתון הגבוה ביותר מאז 2015.

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, אמר אמש  לאחר פרסום תוצאות המדגמים כי "הכהניזם הפך להיות 15% מהציבור הישראלי. אם המדגם לא ישתנה והמחנה הזה ירכיב את הממשלה, הציבור שלנו יעמוד איתן מול הפשיזם והגזענות". לדבריו "הציבור הערבי יצא להצביע במספרים גדולים, למרות אחוזי ההצבעה הגבוהים בציבור היהודי".

מחד"ש נמסר הבוקר "אנחנו רוצים להגיד תודה גדולה על העבודה העצומה שעשו הפעילים שלנו בחודשים האחרונים, לילות כימים, במטות, בסניפים, בשטח, בכל הארץ. תהיה המציאות אשר תהיה מחר בבוקר, אנחנו יודעים שנלחמנו בכל הכוח, בזכותכם. נמשיך להיאבק ביחד לשלום, שוויון וצדק חברתי. עד הניצחון".

בהודעה שפרסם ארגון תג מאיר הדתי אנטי-גזעני נאמר "כניסת מפלגת גזענות יהודית עם 14 מנדטים, הינה אות קלון וחילול שם ה' ברבים, חרפה לעם ישראל וכפירה בתורת ישראל שדרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום. תשובת המשקל לחרפה זו היא הליכה בדרך חסד ורחמים, צדקה ומשפט, חיזוק כבוד כל אדם שנברא בצלם אלקים, חיזוק הקשרים שבין כל יושבי הארץ, יהודים וערבים, יהודים ופלסטינים בין הירדן לים. סור מרע עשה טוב בקש שלום ורדפהו".