ח"כ איימן עודה: אנחנו רוצים לסיים את דרכה של הממשלה הרעה הזאת

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הבהיר אתמול (חמישי) כי סיעתו תתמוך בפיזור הכנסת: "אנחנו רוצים לסיים את דרכה של הממשלה הרעה הזאת". ח"כ עודה השתתף בוועידה לשותפות פוליטית יהודית-ערבית שערך עיתון "הארץ".

בתשובה לשאלת עורך "הארץ", אלוף בן, האם החלטה זו עשויה להוביל לחזרתו של נתניהו אמר עודה כי הוא קורא לממשלה "להפסיק לפחד מימינה או מאיילת שקד, ולהביא את החוק שיאסור על נאשם בפלילים לעמוד בראשות הממשלה. וזהו – אין ביבי עוד". עודה גם פנה לקהל והוסיף: "רוצים ערבים נתינים? זה הכי נוח", לדבריו, "נלך לדרך שמכבדת את הזכויות הלאומיות של היהודים והערבים". בנוסף ציין עודה כי הוא "לא מחפש הכל או כלום", לכן, "בשביל להעיף את ביבי" המליץ בעבר על בני גנץ לראשות הממשלה. עוד שב והסביר כי הוא חותר לשותפות "אבל לא לשותפות עם המתנחלים שהם נגד העם שלי".

במסגרת הוועידה תקף ח"כ אחמד טיבי (תע"ל – הרשימה המשותפת) את רע"מ על בחירתם להיכנס לקואליציה לפני כשנה. "אי אפשר לקנות אותנו בכסף ולעשות אידיאולוגיה של שינוי" אומר טיבי, לדבריו הממשלה העבירה כספים לחברה הערבית גם לפני שרע"מ הייתה שותפה בממשלה: "בממשלה הקודמת, שבלמנו אותה כמה פעמים – העבירו מיליארדים בלי לוותר על העקרונות שלנו. לא העבירו מספיק אבל העבירו וזאת היתה ממשלה גרועה וגזענית".

לפי טיבי גם מספסלי האופוזיציה ניכרת השפעת המשותפת: "אנחנו מעבירים חוקים ועושים את זה יפה, יש דברים שתלויים בנו. אין אף אחד בכנסת שלא מדבר עם המשותפת, לא אופוזיציה ולא קואליציה. אנחנו מחליטים ברשימה המשותפת על מה להגיד כן ועל מה לא". לשאלת עיתונאי "הארץ" ניר חסון האם פקיעת תקנות החירום בגדה תגרום למשותפת להימנע מלהצביע בעד פיזור הכנסת, ענה טיבי כי "הקואליציה הזו מתפוררת מבפנים". לדבריו, "אני לא שמעתי את תומכי הממשלה הזו עומדים לגונן באופן נחוש על בתים ערביים שנהרסים, כשאשמע אתכם עושים את זה תבואו לבקש ממני דין וחשבון". עוד הוסיף כי "אם כל מה שיש לממשלה הזו ותומכיה לומר לציבור זה שאנחנו טובים מבן גביר זה אומר הכל, כי יש מדיניות – אני בוחר אנשים לפי מדיניות".

טיבי גם הכריז מול יו"ר הקואליציה ח"כ איתן גינזבורג כי כל חברי הכנסת ברשימה המשותפת מוכנים להצביע בשבוע הבא על חוק שיאסור על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. "אני מאתגר את הקואליציה, תביאו את זה ונעביר את זה יחד".

 

סרטון – ח"כ עודה בוועידת "הארץ":

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/7696163493791877

 

עוד בנושא:

ממשלת שינוי: 54 שנות כיבוש בשטחים הפלסטינים ועוד אחת קשה במיוחד