חכ״ים של חד״ש: בנט הוכיח בנאומו באו״ם שהוא וממשלתו ממשיכי דרכו של נתניהו

הנאום שנשא אתמול (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם  בניו יורק עוררו דברי גינוי נוקבים של חברי הכנסת של חד"ש. בנט התייחס לנושאים רבים – בהם נגיף הקורונה, "האיום האירני" ואת מה שכינה "הקיטוב הפוליטי". אלא שנושא חשוב אחד נעדר מדבריו של בנט: הפלסטינים והכיבוש הנמשך זה יותר מחצי מאה.

ראש הממשלה נפתלי בנט, אתמול, בעת נאומו בעצרת האו"ם בניו יורק (צילום מסך: ערוץ 12)

 

"הישראלים אינם מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך", הודיע בנט בנאומו – במה שנראה כדבר הקרוב ביותר לאזכור הכיבוש והשאלה הפלסטינית. בין היתר הזכיר ראש הממשלה את הסכמי אברהם וחשיבותם הגדולה לישראל ולכל מדינות האזור – בהתייחסות למדיניות ישראל כי "אין הכרח לקדם פתרון מול הפלסטינים כדי להביא לנירמול היחסים עם מדינות ערב".

לדברי עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "בנט הוכיח היום באו״ם שהוא וממשלתו ממשיכי דרכו של נתניהו. ‏העלמת הכיבוש וקיומו של העם הפלסטיני, טענות על העליונות המוסרית של ישראל, וחרחור מלחמה מול איראן. אלה העקרונות שהנחו את ממשלת הימין של נתניהו, והן מנחות את ממשלתו בנט. ‏רק שינוי כיוון מדרך הימין יביא שלום וביטחון לשני העמים."

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס אף הוא למה שכינה "הנאום החשוך של בנט". לדבריו "חרחורי המלחמה המוכרים נגד איראן נמשכים והוא אינו רואה את הכיבוש והאפרטהייד. בנט גם לא התייחס לטיהור אתני". "בנט וממשלתו יכולים לנסות להתעלם אבל יש עם פלסטיני השואף לחופש והוא ישתחרר", הדגיש והוסיף "אנחנו נאבק לחיסול הכיבוש ולשלום צודק. מרצ ורע"מ באיזה צד אתם?". יצוין שמרצ, החברה בממשלה הימנית בראשות בנט, מתחה ביקורת מרומזת בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. "אותנו במרצ הפלסטינים דווקא מאוד מעניינים", נכתב.

ביום שישי האחרון נאם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) בפני העצרת הכללית של האו"ם והציב בפני ממשלת ישראל הימנית אולטימטום  כי אם לא תיסוג מהשטחים שנכבשו ב-1967 בתוך שנה – תפנה הרשות לבית הדין הבין-לאומי בהאג. "לא ננטוש את עמנו, ונמשיך לפעול לשחרור האסירים שלנו", אמר בין היתר.