חוזרים לכפר קליל לאחר שבשבת שעברה חיילים מנעו את מסיק המשותף הפלסטיני-ישראלי

מסיק משותף פלסטיניישראלי ייערך מחר (שבת) בכפר קליל שצפוניתמזרחית לכפר בורין והגובל בהתנחלות ברכה בשטחים הכבושים. מקואליציית המסיק נמסר כי "עקב קרבת הכרמים להתנחלות, הצבא קוצב לחקלאים ימי מסיק מתואמים מראש, ולכן יש להביא בחשבון אפשרות שהצבא ימנע את כניסתנו או נפונה מהכרם. נקודות האיסוף בתלאביב: בשעה 7:30 בגן לוינסקי, בשעה 7:45 בתחנת האוטובוסים בדרך נמיר פינת ארלוזורוב לצד צפון. נקודת איסוף, וריכוז ליציאה למסיק היא בכפר סבא, תחנת אגד ברחוב ויצמן פינת תלחי לכיוון מזרח בשעה 8:00.

יצוין שחיילים מנעו בשבת שעברה את המסיק המשותף. "ללא כל נימוק, צבא הכיבוש ביטל ברגע האחרון מסיק פלסטיניישראלי שמתואם מראש עם חקלאי כפר קליל שאמור היה להתקיים היום". כך מסרו פעילי קואליציית המסיק הוותיקה. לדבריהם על פי החלטת בג"צ משנת 2005 חייבו השופטים את המדינה והצבא לאפשר לחקלאים הפלסטינים לעבד את אדמותיהם באשר הן, מתוך הבנה שזו זכותם הבסיסית ליהנות מפרי עמלם".

יצוין שביום שישי 30 באוקטובר, כ-80 פעילי חד"ש יהודים וערבים יחד עם חברי הכנסת של החזית, השתתפו יחד עם חקלאים פלסטינים במסיק הזיתים בכפר בורין, בנפה שכם שתחת כיבוש ישראלי. זאת, במסגרת פעילותו השוטפת של "רבנים לזכויות אדם", המסייעים לפלסטינים במסיק מזה שנים. לדברי ח"כ עופר כסיף "באנו לסייע למסיק בצלו של הטרור המתנחלי כלפי תושבי בורין. לא תפחידו אותנו, לא תעצרו אותנו, עצי הזית הפלסטינים ימשיכו לשאת פרי ועוד נביא יונה עם עלה של זית". ח"כ עאידה תומאסלימאן הוסיפה "לא ההתנחלויות ולא הכיבוש יעצרו את המאבק".

מסיק משותף פלסטיניישראלי, השבוע, בשטחים הכבושים (צילום: רבנים לזכויות אדם)

מחד"ש נמסר: "המסיק השנתי היה לסמל למאבק האזרחי הפלסטיני הבלתי אלים לשחרורה של הגדה המערבית מהכיבוש הצבאי. בשל החשיבות הרבה של ימי המסיק המועטים וכחלק מניסיון לנשל פלסטינים מאדמותיהם, מתועדות תקיפות אלימות רבות של מתנחלים כנגד החקלאים הפלסטינים. זאת בעוד המשטרה והצבא הישראליים כושלים בחובתם להגן על החקלאים הפלסטינים".

עוד על המחאה נגד נתניהו, בשער של גיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 7):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/11/G44_2020.pdf

עוד על המסיק בכפר בורין, השנה, בגיליון 40 של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf