חד"ש פותחת את מערכת הבחירות בתל אביב, על רקע אכזבת הצעירים ממפלגות השמאל הישנות

 

ח"כ דב חנין (חד"ש): "דווקא עת מלחמה היא עת לדבר על סוגיות פוליטיות שישפיעו על העתיד של כולנו בשנים הבאות. חד"ש היא התנועה היחידה שהתייצבה בנחישות נגד המלחמה. במקביל, לא נניח להפגזות ולקסאמים להשתיק את סדר היום הסביבתי והחברתי".
בהפגנה נגד המלחמה, שנערכה אמש בתל אביב בהשתתפותם של כעשרת אלפים אנשים, נשמעו קולות רבים של מאוכזבי מרצ, שזעמו על התנהלותה המגומגמת של זו ביחס למלחמה בעזה.
העייפות מהשמאל הישן ניכרה כבר בהתעוררות הסביבתית-חברתית העצומה בבחירות המקומיות האחרונות: התארגנויות של כל מי שמאסו בפוליטיקה המאובנת והמיושנת של ההון והשלטון, כאלה שמעוניינים להפחית את שכר הדירה בשכונה, להיאבק למען מגרש הכדורסל המקומי, לנשום אוויר נקי יותר או להגן על זכויות הפנסיה שלהם. כעת, רבים מהאנשים הללו מוצאים בית פוליטי חדש – בתנועת חד"ש.
ח"כ דב חנין (חד"ש), שידבר באירוע הערב: "דווקא עת מלחמה היא עת לדבר על הסוגיות הפוליטיות שישפיעו על העתיד של כולנו בשנים הבאות. חד"ש היא התנועה היחידה שהתייצבה בנחישות נגד המלחמה. במקביל, לא נניח להפגזות ולקסאמים להשתיק את סדר היום הסביבתי והחברתי. חד"ש היא התנועה היחידה שהתנגדה למלחמות בעזה ובלבנון כבר מיומן הראשון, התנועה הירוקה היחידה שכבר נמצאת בכנסת, התנועה שהובילה את המאבק החברתי נגד הפרטת שירותי הבריאות, החינוך והרווחה ולמען זכויות עובדים. על רקע תמיכתן של מפלגות אחרות, שמגדירות את עצמן כמפלגות שמאל, במלחמות עקובות מדם ובכלכלה דורסנית – לציבור הולך וגדל של צעירים ברור היום שיש צורך בבנייה של שמאל חדש בישראל".
לצד חנין ידברו באירוע גם עאיידה סלימאן-תומא, מקום חמישי ברשימת חד"ש, פעילה פמיניסטית ומנכ"ל ארגון "נשים נגד אלימות" להעצמת נשים ערביות ומעמדן; ונורית חג'אג', מקום שישי ברשימת חד"ש, פעילה חברתית ומנהלת "הקשת הדמוקרטית המזרחית". כמו כן יוצגו באירוע עיקרי המצע והקמפיין.
פתיחת מערכת הבחירות של חד"ש תיערך  הערב, יום א', 4 בינואר 2009, בשעה 20:00, בתיאטרון הסטודיו ברחוב הרב קוק 37, תל אביב