חד"ש על תוצאות הבחירות: לרשימה המשותפת תפקיד מכריע בחסימת דרכו של נתניהו

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) בירכה את הציבור הערבי ואת הכוחות הדמוקרטים היהודים על ההישג הפוליטי והאלקטורלי בבחירות לכנסת ה-23 שנערכו בשבוע שעבר: יותר מ580 אלף קולות ו15 מנדטים. כך נמסר בתום דיוני לשכת חד"ש שהתכנסה אמש (שבת) בחיפה, ובישיבתה שבה ובירכה על עליית אחוז ההצבעה ברחוב הערבי והאהדה הציבורית הגורפת וחסרת התקדים לרשימה המשותפת בחברה הערבית כולה, ועל התמיכה הגוברת בה מצד כוחות דמוקרטים יהודים; חשובה בעיקר העובדה כי עליית כוחה של המשותפת מילאה תפקיד מכריע בחסימת דרכו של נתניהו להשגת 61 מנדטים ולהרכבת ממשלת ימין פשיסטי התנחלותי.

תבוסתו המהדהדת של נתניהו היא מכה משמעותית למחנה הפשיסטי המשתולל, להסתה הגזענית הפרועה, ובעיקר למזימות לחסל את זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני. מזימה שרוקם האימפריאליזם האמריקאי יחד עם בעלי בריתו, משטרי המפרץ.

לשכת חד"ש הדגישה כי האסטרטגיה של כחול לבן לחקות את מדיניות הליכוד – באימוץ "תכנית המאה" ובשלילת הלגיטימיות של הציבור הערבי – הביאה לנסיגתם ולנסיגת העבודהגשרמרצ. לקח זה מוכיח שוב כי השמאל המהותי היחיד נמצא ברשימה המשותפת ובמצע שלה. נמשיך להציג את האלטרנטיבה הערכית העמוקה לשלום, לשוויון, לדמוקרטיה ולצדק חברתי.

לשכת חד"ש דנה בהתפתחויות הפוליטיות והעריכה כי נפתח צוהר להדחת נתניהו. אלא שמה שנדרש הוא להפיל את דרך נתניהו ולא רק את נתניהו האיש. מי שמתיימר להיות אלטרנטיבה לנתניהו נדרש להציע אלטרנטיבה הן ברמה המדינית, בעניין הפלסטיני ובבלימת מדיניות ההתנחלות והסיפוח, בזכויות ומעמד הציבור הערבי לרבות ביטול חוק הלאום וחוק קמיניץ להריסת בתים, במאבק בפשיעה ובאלימות, בהכרה בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, ועוד כיו"ב סוגיות בוערות. לשכת חד"ש סיכמה כי במידה ואנשי כחול לבן לא יחזרו בהם מחיקויים את מדיניות הליכוד ונתניהו ומהניסיונות להפעיל שיטת "הפרד ומשול" נגד מי מרכיבי הרשימה המשותפת, וכל עוד לא יפנו באופן רשמי ופומבי לרשימה המשותפת – אל להם לצפות לשום תמיכה.